به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید
نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

رویای نیمه شب بهاری

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 1,273
اعتبار: 158
سپاس کرده: 1,366
سپاس شده: 3,576 در 812 موضوع

امتياز: 26,339.50

ارسال: #1
رویای نیمه شب بهاری
می گفت تمام عمرم فکر می‌کردم به پنج تا شش ساعت خواب در شب نیاز دارم. صبح‌ها همیشه قبل از زنگ ساعتم از خواب بیدار می‌شدم. اما در عین حال تقریبا همیشه در مترو یا هنگام مطالعه یا سوار شدن در یک ماشین خوابم می‌برد. زمستان گذشته هنگامی که توانستم کاملا طبق ساعت بدن خودم، عمل کنم، کشف کردم که بدنم هفت تا هفت ساعت و نیم خواب را ترجیح می‌دهد.
در خواب، مغز کارکردهای حیاتی دارد که در بیداری نمی‌تواند آنها را انجام دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند افرادی که هفت تا هشت ساعت در شب می‌خوابند از همه سالم‌ترند.
یکی از اصول مهم بهداشت خواب همراهی با ساعت زیستی بدن است بسیاری از فرآیندهای بدن انسان (مثل دما و ترشح هورمونها) با یک دوره فیزیولوژیک تقریبا ‪۲۴ساعته تنظیم می شود. شرط لازم برای داشتن یک خواب خوب همراهی با این ساعت زیستی است. برای این کار:
- میزان نیاز خود به خواب را مشخص نمایید. زمانی به رختخواب بروید که احساس خستگی میکنید.
- در طول روز و بخصوص در ساعات بعدازظهر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید مواجهه با نور در ساعات بیداری به تنظیم ساعت زیستی کمک میکند.
- یکی دیگر از نکاتی که در فراهم کردن یک خواب راحت موثر است بهبود محیط فیزیکی خواب است. اگر اتاق خواب فرد راحت و رضایتبخش باشد، خواب وی نیز رضایت بخش خواهد بود. از تشکهایی استفاده کنید که خیلی سفت یا خیلی نرم نباشد.
- در مورد مناسب بودن دمای اتاق اطمینان حاصل کنید، اتاق خواب شما باید به اندازه کافی تاریک باشد.
- اتاق خواب باید ساکت باشد اگر نمیتوان سرو صدا را کنترل کرد بهتر است از گوشبند استفاده کنید.
- از اتاق خواب، تنها برای خوابیدن استفاده کنید. اگر از اتاق خواب برای تماشای تلویزیون یا مکالمه تلفنی با دوستان استفاده کنید ذهن شما برای این کارها شرطی میشود و به محض ورود به اتاق خواب به یاد این کارها میافتید.

- اگر شما جزء افرادی هستید که هنگام خواب نگرانیها به سراغشان میآید، طوری برنامه ریزی کنید که نیم ساعت قبل از رفتن به رختخواب را به فکر کردن ارادی در مورد نگرانیها اختصاص دهید بدین ترتیب زمان رفتن به رختخواب شما قبلا فکرهای خود را در مورد روز بعد کرده اید.
- از تمرینات آرامسازی استفاده کنید. این تمرینات شامل آرامسازی عضلانی، تصورات خوشایند ذهنی و تمرکز بر آنها، استفاده از کاستهای آرام سازی، ماساژ و دوش آب گرم است. همچنین تمرینات ورزشی روزانه به بهبود وضعیت خواب کمک شایانی میکند. وقتی که جسم فرد خسته باشد، راحتتر به خواب میرود.
- ورزش منظم بخصوص در عصرها باعث تسهیل خواب میشود اما ورزش شدید در فاصله دو ساعت قبل از خواب باعث کاهش توانایی فرد در به خواب رفتن میشود.
- کاهش مصرف کافئین در فاصله‪۴تا‪ ۶ساعت قبل از خواب به علت اینکه حدود ‪۵۰درصد کافئینی که ساعت ‪۷عصر مصرف میشود تا ساعت ‪۱۱شب در بدن باقی میماند.
- مصرف غذاهای سنگین قبل از خواب را ترک کنید. این غذاها باعث سوزش سردل و بازگشت مواد غذایی از معده به مری می شوند که هر دو میتوانند خواب را مختل کنند. بهتر است از غذاهای سبکی مثل شیر و بیسکویت، فرنی، سوپ و یا ماست قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید.
- از مصرف مایعات در فاصله‪۹۰دقیقه قبل از خواب خودداری کنید. چون حدود ‪۹۰دقیقه طول میکشد که مایعات مصرفی به ادرار تبدیل شود.احساس دفع ادرار، باعث بیدار شدن از خواب و اختلال خواب میشود.
- از تحریکات شبانگاهی اجتناب کنید، رادیو یا مطالعه در حال آرامش را جانشین تلویزیون کنید
- غوطه‏ور شدن به مدت 20 دقیقه در وان آب داغ را که حرارت بدن را بالا می‏برد، قبل از خواب امتحان کنید،
برای بررسی کسر خواب خود ، از روز جمعه شروع کنید مواد محرک یا کافئین مصرف نکنید . سیگار نکشید و همان ساعتی که هر شب می خوابید به رختخواب بروید و در طول ۶ شب آینده ۷ تا ۸ ساعت بی وقفه بخوابید . در صبح جمعه به خواب خود ادامه دهید . ببینید بدن شما چه مدت به شما اجازه میدهد که بخوابید . اگر طولانیتر از شب های دیگر می خوابید کسر خواب دارید . بنابراین باید توجه کنید که بیشتر بخوابید و کسر خواب خود را جبران کنید

امضا كاربر
سایت اف دی ال جامعه ای اطلاعاتی برای منو تو

چهار شنبه ۳۰ ارد ۱۳۸۸ ۰۳:۵۳ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 1,273
اعتبار: 158
سپاس کرده: 1,366
سپاس شده: 3,576 در 812 موضوع

امتياز: 26,339.50

ارسال: #2
RE: رویای نیمه شب بهاری
چند ساعت آرامش

انبوهی از درختان سر به فلک کشیده، نهر آبی که از میان درختانش می گذشت، کف سنگ چین حیات، گل های شمعدانی و یاس و محمدی کنار حوض، گلیم روی تخت و بساط چای عصرانه و ماهی های قرمز و رنگارنگ داخل حوض یادش بخیر.
و چقدر محیط شاد و نشاط آور و آرام بخشی بود خانه مادر بزرگ
می گویند مردمى که در کنار دریاها، رودخانه‏ها و مناطق سرسبز و خوش آب و هوا زندگى مى‏کنند نسبت به کسانى که در مناطق شلوغ و پر رفت و آمد شهرى زندگى مى‏کنند داراى آرامش روانی بیشتری هستند.
ما آدم‌ها تا وقتی چیزی را در کنارمان داریم و در دسترس ماست قدرش را نمی‌دانیم و تازه وقتی از دستش دادیم به فکر چاره می‌افتیم... مثل سلامتی... دوستان خوب... طبیعت با صفای خانه مادر بزرگ و ...
هر چند تمام آنچه از خانه مادربزرگ یادمان هست فقط طبیعت خوش آب و هوا و آرامبخش خانه اش نیست اما طبیعتا یکی از لذت های خانه مادربزرگ آرامش و شور و نشاطی بود که برایمان داشت. اما حالا چه کنیم؟ حالا که دیگر نه از مادربزرگ خبری است و نه گل های شمعدانی و یاس و محمدی کنار حوض و گلیم روی تخت و بساط چای عصرانه و ماهی قرمز داخل حوض؛ چه کنیم؟

چرا به دامان طبیعت نرویم؟ طبیعتی که وقتی که خودت را به دستش می‌سپاری و با آن یکی می‌شوی... وقتی با آب، باد، و خاک یکی می شوی حس زیبایی و نشاط سراسر وجودت را پر می کند... لحظه به لحظه تمرکز می‌کنی و از دگردیسی به همدیسی با طبیعت می‌رسی،چه احساس شیرین و زیبایی ...
می گفت آن روز وقتی با همکلاسی ها رسیدیم پای کوه، خانواده های زیادی آمده بودند. کوهپایه پر بود از آنها که آمده بودند در طبیعت خوش باشند و لذت ببرند. و صدای دلنشینی به گوش می رسید. بچه های دانشگاه کناری نشسته بودند و دعای ندبه می خواندند. و هر لحظه به تعدادشان اضافه می شد.

امضا كاربر
سایت اف دی ال جامعه ای اطلاعاتی برای منو تو

دو شنبه ۴ خرد ۱۳۸۸ ۰۴:۴۳ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 1,273
اعتبار: 158
سپاس کرده: 1,366
سپاس شده: 3,576 در 812 موضوع

امتياز: 26,339.50

ارسال: #3
RE: رویای نیمه شب بهاری
زنگ تفریح وسط دعوا

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید؟ آن قدر عصبانی و خشمگین بودم که دیگر جلوی چشمانم را هم ندیدم. وقتی انسانی دچار هیجانات عاطفی می شود، تحریک پذیر شده و مستعد برای دعوا و مجادله با دیگران است. در صورتی که در حالت آرامش چنین حالتی بروز نمی کند. وقتی ما نگران و عصبی می شویم، آدرنالین حدود 20 درصد در بدن ما بیشتر و سریع تر ترشح می شود. خون کمتری به مغز می رسد ، چون در حالت اضطراب و فشار عصبی ، خون ، بیشتر در اندام های انتهایی بدن مانند دست و پا جریان می یابد.

برای این که مطلب را بهتر متوجه شوید بهتر است به این مثال توجه کنید: "تصور کنید خرسی شما را دنبال کرده است. در این حالت غده ی هیپوفیز در مغز شروع به فعالیت می کند. ماده ی شیمیایی به نام آدرنالین ترشح می شود و باعث عدم تمرکز شده و شخص نمی تواند به صورت منطقی فکر کند. در این لحظه دقیقاً نمی داند فرار کند و یا با او بجنگد. چون این فرد فرصتی برای فکر کردن و پیدا کردن راه حلی منطقی ندارد ، بنابراین عجولانه تصمیم می گیرد. در حالتی که شما با شخص دیگری دعوا می کنید درست همین اتفاق می افتد یعنی اگر به مغزتان فرصت فکر کردن و آرامش را ندهید عجولانه با طرف مقابل دعوا و مجادله راه می اندازید. بنابراین هرگز نمی توانید راه حل منطقی برای مشکل تان پیدا کنید.

بنابراین قبل از آن که اختلاف تان را حل کنید، ابتدا فرصتی به خود بدهید و آرامش تان را حفظ کنید یا به عبارت دیگر به خود زنگ تفریح بدهید. تصور کنید شما و همسرتان با مشکلی مواجه می شوید و بحث تان بالا می گیرد و شروع می کنید به بلند صحبت کردن. این جاست که یکی از شما باید پیشنهاد دهد: "بقیه ی بحث بعد از زنگ تفریح" بعد سریع از محیط دور شوید. در این فاصله هر دوی شما می توانید با آرامش بیشتری در مورد موضوع مورد نظر فکر کنید و بدون این که مجبور باشید فریاد بکشید و با این روش حرف تان را به کرسی بنشانید به راه حل منطقی دست خواهید یافت.

در طول زمانی که در زنگ تفریح هستید، هیچ گونه صحبت و یا اظهار نظری نکنید. چون اگر حرفی بزنید بحث دوباره آغاز می شود و نتیجه ی دلخواه را نمی گیرید.

با یک شوخی بی جا دشمن را نمی توان دوست کرد، ولی از دوست می توان دشمن ساخت. "فرانکلین"

سعی کنید هر دوی شما در اوقات آرامش به این توافق برسید که در مواقع بحث و مجادله کمی به خودتان فرصت دهید و دوباره در مورد مشکل تان صحبت کنید.

یکی از موارد مهمی که در زندگی زناشویی مطرح است، چگونگی برخورد طرفین در دعواست. بحث هایی که به نتیجه نمی رسند و هر دو حرف خودشان را می زنند باعث می شود که تنش در خانواده بیشتر شود و دیوار بلندی بین زن و شوهر به وجود بیاید. در این حالت رنجش، عصبانیت و کینه شدت می یابد و مشکل حادتر خواهد شد.

مترجم : مهتاب علیمرادی

امضا كاربر
سایت اف دی ال جامعه ای اطلاعاتی برای منو تو

دو شنبه ۴ خرد ۱۳۸۸ ۰۴:۴۴ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1396.