به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید
نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انواع غذاهای گیاهی

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #11
RE : انواع غذاهای گیاهی
دمي عدس با سويا و گوجه فرنگي

مواد لازم:
پياز=3 عدد متوسط، نگيني خرد شده
سوياي ريز=1 پيمانه ،چند دقيقه خيس شده
كره= 25 گرم
عدس= 1 و نيم پيمانه
برنج= 3 ييمانه
هويج= 1 عدد، رنده شده
گوجه فرنگي (بدون پوست)= يك و نيم كيلو، رنده شده
سيب زميني= 2 عدد متوسط، نگيني خرد شده
قارچ= 150 گرم، ورقه شده
روغن مايع= 4 قاشق غذاخوري
نمك ،فلفل و ادويه= به ميزان لازم
زردچوبه= يك قاشق چايخوري
زعفران حل شده= به ميزان دلخواه
طرز تهيه:
ابتدا برنج را دو ساعت قبل از شروع پخت خيس كنيد. روغن را گرم كنيد، پياز را تفت دهيد. سوياي ريز را به پياز اضافه كرده و با زردچوبه تفت دهيد. قارچ ، سيب زميني و هويج را به مواد اضافه كنيد. نمك ادويه و گوجه فرنگي و آب زعفران را اضافه كنيد. برنج و عدس را در قابلمه ديگري با كره به جوش آوريد و بعد از اينكه آب برنج كشيده شد مواد را اضافه كرده و بگذاريد تا برنج دم بكشد.

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۳ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #12
RE : انواع غذاهای گیاهی
مخلوط جوانه لوبیا و قارچ

مواد لازم:
لوبيا = 250 گرم
قارچ= 10 عدد
پياز سبز = 4 عدد
روغن =2 قاشق سوپخوري
سير = 0.25 عدد
سس قارچ = 1 قاشق سوپخوري
سس سويا= 2 قاشق مرباخوري
آرد ذرت = 2 قاشق مرباخوري
آب = 0.25 فنجان
طرز تهيه:
قارچ ها را در آبجوش بمدت 20 دقيقه قرار داده تا خيس بخورند سپس آبكش كنيد. ساقه آنها را جدا كرده و كلاهك قارچها را ريز خرد كنيد . جوانه لوبيا را شسته و كنار بگذاريد تا آب آنها گرفته شود . پيازچه ها را بصورت اريب خرد كنيد. روغن را در ماهيتابه داغ كرده و سير , قارچ و پيازچه ها را بمدت 1 دقيقه در ان تفت دهيد . جوانه لوبيا را افزوده و بهم بزنيد تا مخلوط بجوشد و غليظ شود .

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۳ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #13
RE : انواع غذاهای گیاهی
موجور( غذای سنتی ترکیه )

مواد لازم:
تخم مرغ= 2 عدد
شوید خرد کرده=4 قاشق غ
کدو متوسط = 2 عدد
پنیر سفید = 150 گرم
روغن مایع
نمک و فلفل
طرز تهيه:
کدوها را پوست گرفته و رنده کنید و با پنیر رنده شده و شوید خرد کرده و تخم مرغ و نمک و فلفل مخلوط کنین و داخل ماهیتابه چرب بریزید و صاف کنین و روی حرارت بگذارین تا کاملا بپزه . سپس طرف دیگه رو برگردونین تا بپزه و سرخ بشه . بعد تزیین کرده و سرو کنین . در ضمن می توانید به جای اینکه این غذا را یکجا توی ماهیتابه تهیه کنید ، مثل کتلت یا شامی لقمه ای آن را سرخ کنید

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۴ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #14
RE : انواع غذاهای گیاهی
کتلت بدون گوشت

مواى لازم:
لوبیای سویا=100 گرم
سیب زمینی =2 عدد متوسط
پیاز = 1عدد
تخم مرغ=1عدد
نعنا خشک = 1قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه = به مقدار لازم
طرز تهیه:
لوبیای سویا را چند ساعت خیس میکنیم و بعد می پزیم و چرخ میکنیم.
سیب زمینی ها و پیاز را رنده کرده و با لوبیای سویای چرخ شده مخلوط میکنیم و در نهایت تخم مرغ و نعناع و نمک وفلفل را اضافه کرده، ورز میدهیم و در روغن سرخ میکنیم.
برای سرو کردن میتوانیم از هویچ و قارچ سرخ شده ، گوجه و خیار شور استفاده کنیم.

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۵ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #15
RE : انواع غذاهای گیاهی
قارچ شکم پر

مواد لازم:
قارچ درشت و تازه= ۲۰ عدد
کره=۲ قاشق غذاخوري
سير له شده=۲ حبه
اسفناج خرد شده، بدون آب=۲۸۰ گرم
پنير موزارلا= يک ليوان
پنير پارميزان يک ليوان
نمک و فلفل =به مقدار کافي
طرز تهيه:
فر را روي ۲۰۰ درجه سانتيگراد تنظيم و روشن کنيد.
ساقه ها را از قارچ جدا و آن ها را خرد کنيد.
در کره آب شده، ساقه هاي خرد شده و سير له شده را تفت دهيد تا نرم شود، سپس اسفناج را اضافه کنيد و براي ۲ دقيقه تفت دهيد.
نمک و فلفل به اندازه لازم به مواد اضافه و قارچ ها را پر کنيد.
زير گاز را خاموش کنيد و ۲ نوع پنير را به مواد اضافه کنيد.
قارچ ها را با قسمت پر شده به سمت بالا در ظرف بچينيد و به مدت ۲۰ دقيقه و يا تا اين که قارچ و مواد پخته شود در فر قرار دهيد.

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۵ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #16
RE : انواع غذاهای گیاهی
مارینیت قارچ

مواد لازم:
سرکه =120 سی سی
سیر خرد شده= یک عدد کوچک
پوره گوجه فرنگی= 2 قاشق سوپ خوری
روغن= 3 قاشق سوپ خوری
قارچ دکمه ای= 450 گرم
گشنیز جهت تزئین =به مقدار لازم
پیاز = یک عدد
برگ بو =تعدادی
طرز تهیه:
سرکه ، سیر ، برگ بو و پیاز را در یک قابلمه بریزید و بگذارید با حرارت ملایم بجوشد تا پیاز نرم شود. روغن و پوره ی گوجه فرنگی را اضافه کنید و ادویه بزنید.این مخلوط را روی قارچ ها بریزید و یک شب در یخچال قرار دهید.برگ بو و سیر را از مواد خارج کنید و با گشنیز آن را تزئین نمایید.

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۶ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #17
RE : انواع غذاهای گیاهی
توپ رنگی

مواد لازم:
سیب زمینی پخته= ۶ عدد
مارگارین آب شده= ۱الی ۲ قاشق غذاخوري
روغن زیتون بدون بو= ۱ قاشق سوپ خوري
هویج رنده شده= ۲ عدد
شوید و یا جعفری= 1بسته کوچک
فلفل قرمز= ۲/۱ قاشق چاي خوري
آبلیمو تازه= ۱قاشق سوپ خوري
نمک= به مقدار لازم
طرز تهیه :
ابتدا سیب زمینی پخته را پوست كنده و له کنيد. سپس مارگارین آب شده ، آبلیمو ، نمک و روغن زیتون را به سیب زمینی اضافه کرده و از این مخلوط به اندازه یک گردو يا يك نارنگی برداشته و بصورت گلوله درآوريد و در شوید ( شسته و خرد کرده ) آغشته نمائيد. سپس در هویج ( پوست گرفته و رنده شده ) و فلفل قرمز ( دانه درشت ) غلطانده و در ظرف بچينيد. از هر مواد ، ادویه و یا سبزی دیگری که دوست داريد میتواند استقاده نمائيد . مانند : کشمش - خلال بادام هندی - پنیر مزه دار - یا از دانه هایی مانند کنجد و پرک غلات.
برای تزئین هم میتوانید از ماست چکیده با سیر استفاده كنيد

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۶ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #18
RE : انواع غذاهای گیاهی
مافین کدو

مواد لازم
سیب‌زمینی= یك عدد
كدو و تخم مرغ= از هر کدام دو عدد
آرد= چهار قاشق سوپخوری
كره= دو قاشق سوپخوری
شیر= یك پیمانه
نمك و فلفل =به میزان لازم
طرز تهیه:
سیب‌زمینی و كدوها را نگینی خرد كرده و در كره تفت می‌دهیم تا كمی سرخ شود. نمك و فلفل می‌زنیم. در ظرف دیگری تخم‌مرغ‌ها، آرد و شیر را با هم مخلوط كرده و می‌زنیم تا یك‌دست شود بعد به كدو اضافه می‌كنیم و هم می‌زنیم. قالب مافین‌ها را چرب كرده و كمی آرد می‌پاشیم و مایه را در آنها می‌ریزیم و در فری كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم شده به مدت 25 دقیقه قرار می‌دهیم. برای اطمینان از پخت داخل مافین خلال دندان وارد كرده اگر چیزی به آن نچسبد آماده است.
نكته: به جای كدو از بادنجان هم می‌توان استفاده كرد.

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۷ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #19
RE : انواع غذاهای گیاهی
دال

دال یه غذای بوشهری، هندی هست که با دو نوع سیلقه دوستش دارن با دانه های مشخص عدس قرمز و دیگری ناپیدا بودن دانه های عدس.. دو نوع روش پخت داره هم من امروز هر دو نوع پختش رو مینویسم.
مواد لازم :
عدس قرمز =250 گرم
پیاز خلال شده= 1 عدد
سیر =یک بوته
رب گوجه= 2 قاشق غذاخوری
گوجه برای روش دیگر پخت= 2 عدد
زودچوبه فلفل و نمک= به میزان لازم
آبلیمو و یا لیموعمانی در صورت دلخواه در آخر به عدس اضاف میشه و اگه دوست داشتید لیمو تازه رو همراه با غذا میل میکنید
روش پخت اول:
پیاز های خلال شده رو توی روغن تفت میدیم و سیر ها رو همراه با نمک و زردچوبه و فلفل توی هاون میکوبیم و به پیاز اضاف میکنیم و بعد از 3-4 دقیقه عدس رو که شستیم به پیاز و سیر اضاف میکنیم و گوجه رو گرد گرد میبریم و روی عدس میچینیم و در دیگ رو میبندیم و میگذاریم خوب عدس بپزه در این زمان نگذاریدش به امان خدا و برید آخه امکان داره ته بگیره هر چند مین یه بار بهش سر بزنید بعد از نیم ساعت سیبزمینی رو به قطعات کوچیک بیرون میارید و به عدس اضاف میکنید و باز درش میگذارید اگه داشت میسوخت یه ذره بهش آب بدین
در اینجا دیگه بسته به ذایقه تون که دوست دارید دانه های عدس پیدا باشه و یا پیدا نباشه میگذارید عدس بپزه و در آخر یه ذره رب گوجه به غذاتون میدید.
روش دوم:
عدس رو خوب میشوییم و توی یه دیگ میریزیم و آب روش میریزیم و با حرارت ملایم میگذاریم پخته بشه..
پیاز رو سرخ میکنیم و سیر کوبیده شده با زردچوبه و فلفل و نمک رو بهش اضاف میکنیم.
10 دقیقه بعد از پخت عدس سیبزمینی قطعه قطعه شده رو بهش اضاف میکنیم و میگذاریم شکل عدس به شکل دلخواه بیرون بیاد با دانه های مشخص و یا دانه های نامشخص.. و پیاز و سیر رو به عدس اضاف میکنیم در دیگ رو میگذاریم یه 20 مین بعد رب گوجه رو اضاف میکنیم و میگذاریم عدس جا بیافته.. اینم روش دوم به روش هندی.

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۷ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 593
اعتبار: 160
سپاس کرده: 12,301
سپاس شده: 20,058 در 8,652 موضوع

امتياز: 58,174.91

ارسال: #20
RE : انواع غذاهای گیاهی
برگر گیاهخواران

این برگر غذایی مناسب برای گیاهخواران و تمام کسانی است که به سلامتی خود علاقه دارند.
مدت آماده سازی:حدود 1 ساعت
مدت پخت:20 دقیقه
مواد لازم برای 2 نفر:
سیب زمینی=315 گرم
هویج=125 گرم
برگ موسیر یا پیازچه=7 گرم
سیر=1 پر
روغن آفتابگردان=3 قاشق غذاخوری
کره=یک تکه کوچک
کرفس=125 گرم
پیاز متوسط=1 عدد
تخم مرغ=1عدد
آرد ذرت=4 قاشق غذاخوری
تخمه پوست کنده آفتابگردان=1 قاشق غذاخوری
برگ موسیر یا پیازچه برای تزئین=مقداری
طرز تهیه:
1. سیب زمینی ها را شسته،پوست بگیرید و تکه تکه کنید. سپس آنها را زیر آب سرد گرفته و در قابلمه ای بزرگ بریزید. مقداری نمک به آنها افزوده و روی آن را با آب بپوشانید. سپس آنها را تا زمانی که نرم و مغز پخت شوند بپزید. بعد سیب زمینی ها را از آب خارج کرده و در حالی که هنوز داغ است،پوست بگیرید و بکوبید.
2. کرفس و هویج ها را پوست گرفته و رنده کنید. پیاز را نیز پس از پوست کندن ریز خرد کنید. موسیرها را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس تمام این مواد را به سیب زمینی های کوبیده شده اضافه کنید.
3. تخم مرغ را آنقدر بزنید تا کف کند. سپس آن را با مقداری نمک به سیب زمینی اضافه کنید. سیر را نیز پوست کنده،بکوبید و به مخلوط اضافه کنید.
4. کل مواد را با چنگال یا دست کاملا مخلوط کنید. آرد ذرت را به میزانی که مواد به هم بچسبند اضافه کنید.
5. مخلوط سیب زمینی را به 4 برگر به ضخامت 5/2 سانتی متر تقسیم کنید.
6. روغن را در ماهیتابه ضخیم تفلون،روی حرارت متوسط داغ کنید.
7. برگرها را در روغن بگذارید و شعله را کم کنید. بگذارید هر طرف آنها به مدت 6 دقیقه سرخ شود.
8. دانه های آفتابگردان را با یک تکه کوچک کره سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. حرارت را کم کنید و تخمه ها را مرتب هم بزنید.
9. برگرها را با ساقه موسیر یا پیازچه و تخمه های سرخ کرده تزئین کنید.
ارزش غذایی هر وعده:
کالری=450 واحد
پروتئین=23 گرم
چربی=20 گرم
کربوهیدرات=45 گرم

امضا كاربر
سه شنبه ۳ اسف ۱۳۸۹ ۰۴:۵۸ صبح
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1 کاربر به دلیل این ارسال از nazanin سپاسگزاری کرده است. aftabi
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1397.