به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید

تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان / تالار عمومی / انجمن پزشکی ,آرایشی . بهداشتی / تالار پزشكي و بهداشتي / دانستنيهای پزشكی v / زنان باردار روزانه به 70 گرم پروتئين نياز دارند

نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زنان باردار روزانه به 70 گرم پروتئين نياز دارند

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 1,038
اعتبار: 0
سپاس کرده: 5
سپاس شده: 141 در 123 موضوع

امتياز: 556.90

ارسال: #1
زنان باردار روزانه به 70 گرم پروتئين نياز دارند
پريسا ترابي گفت مادر باردار علاوه بر تأمين انرژي مورد نياز كه صرف افزايش كار قلب و عروق، رشد جنين، جفت و رحم مي‌شود به منظور تأمين افزايش وزن كافي، ذخيره چربي و پيشگيري از سوخت پروتئين نياز به انرژي او در سه ماهه دوم و سوم بارداري به طور متوسط 300 كيلوكالري در روز افزايش مي‌يابد.

وي گفت: مقدار غذاي مصرفي در سه ماهه دوم و سوم بايد بيشتر از سه ماهه اول باشد تا كالري مورد نياز مادر باردار تأمين شود. در موارد چند قلويي، شيردهي همزمان با بارداري، كم‌وزني پيش از بارداري و افزايش وزن ناكافي در دوران بارداري انرژي به ريزمغذي‌هاي بيشتري مورد نياز است.

ترابي اضافه كرد: در دوران بارداري 15تا 20 درصد انرژي از پروتئين‌ها، 55 تا 60 درصد از كربوهيدرات‌ها و كمتر از 30 درصد از چربي‌ها تأمين مي‌شود.

رئيس اداره بهبود تغذيه وزارت بهداشت گفت: در دوران بارداري سوخت و ساز كل پروتئين بدن افزايش مي‌يابد و مقداري از پروتئين صرف رشد و نمو جنين، تشكيل جفت، خون، مايع آمنيوتيكي و حفظ بافت‌هاي بدن مادر در اين دوران مي‌شود.
وي اضافه كرد: پروتئين مورد نياز روزانه در دوران بارداري 15گرم بيشتر از ميزان نياز زنان قبل از بارداري بر اساس مقدار توصيه شده روزانه RDA مواد مغذي است. 60 تا 70 گرم پروتئين در روز مورد نياز زن باردار است و در چند قلوزايي نياز به پروتئين بيشتر خواهد شد.

وي افزود: نقش اصلي كربوهيدرات‌ها تأمين انرژي براي سلول‌هاي بدن به ويژه مغز و سيستم عصبي، گلبول‌هاي قرمز و سفيدخون است. در بارداري جنين از گلوكز به عنوان منبع اصلي انرژي استفاده مي‌كند تا پايان بارداري همه اين گلوكز توسط مغز جنين مصرف مي‌شود و ميزان نياز به كربوهيدرات‌ها در بارداري حدود 175 گرم در روز است.

رئيس اداره بهبود تغذيه وزارت بهداشت اضافه كرد: چربي منبع بزرگ انرژي براي بدن است و به جذب ويتامين‌هاي محلول در چربي و كاروتنوئيدها كمك مي‌كند. در مغز در حال تكامل جنين و شيرخوار (طي 2 سال اول زندگي) به مقدار زيادي DHA يا ماده اوليه اسيد چرب امگا 3 تجمع پيدا مي‌كند.

ترابي گفت: در صورت داشتن رژيم غذايي حاوي امگا3 و امگا 6 نياز به مصرف اضافه اين دو اسيد چرب به شكل مكمل نيست و
انواع ماهي( تن، آزاد، قزل آلا)، روغن ماهي، لوبياي سويا، گردو، جوانه گندم و روغن كلزا از منابع غني امگا3 و انواع روغن‌هاي گياهي (ذرت، سويا، آفتابگردان) از منابع غني امگا 6 هستند.
شنبه ۷ اسف ۱۳۸۹ ۰۲:۱۴ صبح
یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1396.