به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید

تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان / آرشیو کلی سایت / آرشیو کلی سایت / ویژه ماه مبارک رمضان / رمضان و پزشکی v / چگونه در ماه رمضان از تشنگی جلوگیری کنیم؟

نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه در ماه رمضان از تشنگی جلوگیری کنیم؟

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 2,648
اعتبار: 49
سپاس کرده: 3,463
سپاس شده: 3,019 در 1,588 موضوع

امتياز: 2,452.93

ارسال: #1
Icon13 چگونه در ماه رمضان از تشنگی جلوگیری کنیم؟
پرشین سی: آقای یوسف نقیایی متخصص تغذیه گفت: از آنجا که یکی از نکات بسیار مهم در ماه مبارک رمضان توجه به تغذیه مناسب و به اندازه است، بنابراین با توجه به اینکه بدن انسان بسته به شرایط فصلی ساعاتی را در گرسنگی و بی غذایی به سر می برد لازم است که در فواصل بین افطار و سحر مواد مغذی مورد نیاز را به مقدار مناسب تامین کند.
به گزارش پرشین سی، نقیایی درخصوص نیاز به مصرف آب فراوان در ساعات پس از افطار توصیه کرد: دریافت آب از زمان افطار تا سحر بصورت متوالی انجام می شود.
این کارشناس تغذیه ادامه داد: بهترین جایگزین ها بعد از نوشیدن آب سالم ؛ چای کمرنگ ، شیر ، دوغ و آب میوه های طبیعی است.
وی یادآورشد: ارتباط میزان آب مورد نیاز با تغذیه به میزان کاتابولیسم پروتئین ها در بدن مرتبط است به عبارتی هرچه مقدار دریافت مواد پروتئینی بیشتر شود نیاز به آب بیشتر خواهد بود که در این خصوص در وعده سحر باید به این نکته توجه خاص داشت که در صورتی که مواد پروتئینی مانند گوشت و حبوبات به مقدار زیاد مصرف شود می تواند موجب تشنگی در طول روز شود.
همچنین سایر مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها باید در طی دو تا سه وعده از افطار تا سحر دریافت شود.
نقیایی با اشاره به این مطلب که می توان وعده ها ی غذایی را بصورت دو وعده افطار و سحر و میان وعده بین آنها در نظر گرفت، تصریح کرد: در هر صورت می بایست افطار را با یک غذای سبک آغاز کرد چرا که معده ساعات زیادی را در استراحت به سر می برده است و پرخوری در این زمان می تواند آسیب جدی به معده وارد کند.
وی توصیه کرد: بهترین نوع غذاهای مصرفی در افطار غذاهایی مانند نان و پنیر و سبزی ، آش های کم حبوبات ، فرنی کم شکر و در کنار آنها مصرف قندهای پیچیده مانند خرما است که مصرف آنها توصیه می شود.
این کارشناس افزود: در صورتی که افطار سبک صرف شود می توان بعد از گذشت چند ساعت یک وعده شام همانند روزهای غیر از رمضان صرف کرد.
وی با بیان این مطلب که وعده سحری بیشترین شباهت را به وعده ناهار در روزهای غیر از رمضان دارد گفت: هنگام سحر مصرف نان یا برنج و انواع خورشت ها و در کنار آن ماست و دوغ توصیه می شود. بنابراین برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی توصیه می شود که از سبزیجات و سالاد چه در افطار و چه در وعده سحر استفاده شود.
نقیایی توصیه کرد: استفاده از سالاد در سحر علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی می تواند نقش مهمی در حفظ آب در طی روز و پیشگیری کننده از تشنگی زیاد در افر اد باشد. مصرف میوه نیز به عنوان میان وعده در فواصل افطار تا سحر توصیه می شود.
منبع:Persian30.com
دو شنبه ۳۱ مرد ۱۳۹۰ ۲۱:۱۷ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1397.