به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید

تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان / تالار عمومی / انجمن پزشکی ,آرایشی . بهداشتی / تالار پزشكي و بهداشتي / مغز واعصاب v / آشنایی با 9 ماده غذایی مفید برای تقویت مغز

نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با 9 ماده غذایی مفید برای تقویت مغز

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 2,648
اعتبار: 49
سپاس کرده: 3,463
سپاس شده: 3,019 در 1,588 موضوع

امتياز: 2,454.43

ارسال: #1
Icon13 آشنایی با 9 ماده غذایی مفید برای تقویت مغز

تحقیقات می‌گوید: مصرف برخی مواد مغذی روی فعالیت‌های مغزی اثر مفیدی بر جای می‌گذارند.

در اینجا به شرح این مواد غذایی برای تقویت مغز می‌پردازیم:

1- سیب:
خوردن یک سیب در روز، مغز را از آسیب اکسیداتیو که باعث بروز برخی بیماری‌ها مانند آلزایمر و پارکینسون است،‌ دور می‌کند. و این ماده مغذی جادویی که به عنوان یک محافظ عمل می‌کند، "کوئرستین" نام دارد که یک فیتونوترینت است.


2 - گوشت بدون چربی:
گوشت بدون چربی سرشار از ویتامین B12، آهن و روی است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی به سلامت بافت مغز کمک شایانی می‌کنند.


3- توت‌فرنگی:
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که به طور منظم توت‌فرنگی می‌خورند مهارت‌های حرکتی و ذهنی خود را تقویت می‌کنند. علاوه بر آن، خواص آنتی‌اکسیدانی این ماده غذایی، از مغز در برابر آسیب اکسیداتیو،‌محافظت می‌کند.


4- شکلات ‌تیره:
شکلات‌ تیره نیروی تمرکز در مغز را به طور فوق‌العاده‌ای افزایش می‌دهد و آنتی‌اکسیدان‌ بسیار قوی بوده که دارای محرک‌های طبیعی است که تولید اندورفین را در بدن برای ایجاد احساس خوبی افزایش می‌دهد.


5- ماهی آزاد یا سالمون:‌
تحقیقات نشان می‌دهد، اسیدهای چرب امگا3 موجود در این نوع ماهی برای عملکرد بهتر مغز بسیار مفید و ضروری هستند.


6- ارگانوی خشک:
ادویه‌های خاصی دارای خواص بسیار قوی آنتی‌اکسیدانی هستند. بررسی‌ها حاکی از آن است، خواص آنتی‌اکسیدان موجود در این ادویه قدرتمند،‌40 برابر بیشتر از سیب، 30 برابر بیشتر از سیب‌زمینی، 12 برابر بیشتر از پرتقال و 4 برابر بیشتر از توت‌فرنگی و دیگر انواع توت است.


7- گردو:
گردوها سرشار از پروتئین بوده و دارای اسیدهای چرب امگا 3 ، ویتامین E و B6 هستند که همگی آن‌ها باعث تقویت بافت‌های مغز می‌شوند.


8- غلات کامل:
غلات کامل با داشتن ویتامین E و فیبر فراوان، به ارتقای سلامت قلب و عروق کمک خوبی می‌کند و باعث بهود جریان خون در مغز می‌شود.


9- ماست:
ماست و دیگر محصولات لبنی، منبع خوبی از پروتئین و ویتامین B محسوب می‌شوند که دو عامل اساسی برای تقویت ارتباط میان سلول‌های عصبی هستند.
منبع:سایت ایرانیان
سه شنبه ۱ شهر ۱۳۹۰ ۱۶:۴۶ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1397.