به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید

تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان / تالار عمومی / انجمن پزشکی ,آرایشی . بهداشتی / تالار پزشكي و بهداشتي / گوارش v / 10 راه کار مؤثر برای خلاصی از سوزش سر دل

نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

10 راه کار مؤثر برای خلاصی از سوزش سر دل

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 73
اعتبار: 17
سپاس کرده: 2,450
سپاس شده: 477 در 224 موضوع

امتياز: 249.35

ارسال: #1
new2 10 راه کار مؤثر برای خلاصی از سوزش سر دل
ايسنا: متخصصان گوارش در انگليس اعلام كردند كه بيش از 6 ميليون نفر در اين كشور هر هفته با مشكل سوزش سردل مواجه مي‌شوند اما بسياري از اين موارد در واقع قابل پيشگيري هستند.
با 10 راه‌ كار ساده اما موثر مي‌توان از بروز اين ناراحتي گوارشي جلوگيري كرد.
بنا بر گزارش پايگاه اينترنتي مدگورو، اين 10 راه‌ كار عبارتند از:
1-‌ از محصولات و نوشيدني‌هاي پروبيوتيك استفاده كنيد. اين محصولات به رشد باكتري‌هاي مفيد در روده‌هاي شما كمك مي‌كنند و اين باكتري‌ها به نوبه خود عملكرد دستگاه و اعضاي گوارشي بدن را بهبود مي‌بخشند.
2- بدن را در وضعيت صحيح نگه داريد. شكل نامناسب بدن در حالت نشسته يا ايستاده علائم اين مشكل گوارشي را تشديد مي‌كند. بنابراين توصيه مي‌شود كه پشت ميز صاف بنشينيد و هنگام راه‌ رفتن بدن خود را كشيده نگه داريد به طوري كه شانه‌هايتان به عقب كشيده شود و شكم خود را به داخل بكشيد. همچنين مي‌توانيد در كلاس‌هاي يوگا شركت كنيد تا به نتيجه مطلوب برسيد.
3- وعده‌هاي غذايي منظم و با حجم كم داشته باشيد. مدت طولاني گرسنه ماندن و يا مصرف حجم زياد غذا در يك وعده بويژه ميان وعده‌هاي چرب و شيرين، سوزش سردل را تشديد مي‌كند.
4- حتما مراقب اندازه دور كمر خود باشيد. وزن زياد فشار روي ناحيه شكم را افزايش مي‌دهد و علائم اين ناراحتي را وخيم‌تر مي‌كند.
5- مصرف غذاهاي چرب و ادويه‌دار مثل سس‌هاي خامه‌اي، غذاهاي سرخ كرده، كيك‌ها، بيسكوئيت، شكلات، پنير و دسرها را به حداقل برسانيد.
6- سيگار را ترك كنيد. سيگار بزاق دهان را كاهش مي‌دهد در حالي كه بزاق يكي از سدهاي دفاعي بدن در برابر آسيب احتمالي به حدي است و حاوي مواد شيميايي خنثي كننده اسيد است.
7- مصرف غذاهاي حاوي فيبر خوراكي مثل ميوه‌ها را افزايش دهيد تا سيستم گوارشي بدن شما سالم بماند.
8- بي‌ترديد ورزش كردن نيز سيستم هاضمه را بهبود مي‌بخشد لذا توصيه مي‌شود كه هر روز 30 دقيقه تمرينات آرام آيروبيك را انجام دهيد.
9- يك دفتر يادداشت روزانه غذايي تهيه كنيد و هر بار كه دچار علائم سوزش سردل شديد آن را يادداشت نماييد. اين كار را دو تا 4 هفته ادامه دهيد تا اينكه بتوانيد تشخيص دهيد كدام يك از مواد غذايي موجب بروز اين عارضه در شما مي‌شوند و كدام خوردني‌ها براي شما بي‌خطر و سالم هستند.
10- از مصرف افراطي چاي و قهوه پرهيز كنيد و آن را به سه نوبت در روز محدود كنيد. در عوض از چاي‌هاي گياهي و ميوه‌اي طبيعي و چاي سبز استفاده كنيد. نوشابه‌ها و آب ميوه‌هاي گازدار و حاوي كربنات نيز براي شما مفيد نيستند بنابراين آب و آب ميوه‌هاي طبيعي را جايگزين آنها كنيد.
دو شنبه ۱۴ شهر ۱۳۹۰ ۲۳:۱۵ عصر
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1397.