به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید

تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان / انجمن دانشگاه / تالار دانشگاه / تالار رشته های هنر / گرافیک v / مشخصات فنی و ساختار 3d Max 8

نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مشخصات فنی و ساختار 3d Max 8

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 1,324
اعتبار: 10
سپاس کرده: 729
سپاس شده: 874 در 439 موضوع

امتياز: 5,017.25

ارسال: #1
مشخصات فنی و ساختار 3d Max 8
نرم افزار 3D MAX8 از محصولات شرکت Autodesk یکی از برنامه های پیشرفته و انعطاف پذیر است که به مدد ابزارهای کارا در بسیاری از صنایع شامل بازی های رایانه ای ، طراحی و جلوه های ویژه استفاده می شود .

مشخصات اصلی

1- پویا نمایی ( انیمیشن )
در آمیزی (میکس) تدوین و متحرک سازی از هر نگارش دیگری از 3D MAX امکانپذیر شده است . برای نمایش حرکات شخصیت مورد نظر می توان از حرکات استاندارد تعریف شده استفاده کرد. همچنین می توان از فرمت XML برای نوشتن حرکات جدید استفاده کرد . ایجاد تصاویر شفاف و با کیفیت در نتیجه استفاده از ابزار شبیه سازی مو، لباس، سایر قسمت های فیزیکی و حرکات تمامی قسمت ها ممکن است .
2- مدل سازی
با استفاده از این نرم افزار بسیاری از ابزارهای گرافیکی چند ضلعی برای ایجاد اشکال با دقت بالا یا پایین به کار گرفته می شود، وجود ابزارهای گرافیکی پیشرفته باعث شده است تا بتوان فرایند اضافه کردن جزئیات به اجسام را سرعت بخشید. کمک گرفتن از ابزارهای سریع و منحصر به فرد این نرم افزار باعث می شود تا بتوان انواع مدل ها از ساده تا پیچیده را به دست آورد .- ابزارهای نگاشت ماوراء بنفش
با استفاده از این ابزار می توان موقعیت ماوراء بنفش (UV ) را در اجسام کنترل کرد. از این ابزار برای طرح دادن به جسم مورد نظر استفاده می شود . ناهمواری های موجود در اجسام را می توان به کمک ابزارهای ماوراء بفش بر طرف کرد ، بدین ترتیب، به میزان زیادی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود و تمامی قسمت ها در جای خود قرار می گیرند چنان چه به هر گونه اصلاحات بعدی نیاز باشد، این کار به راحتی امکان پذیر خواهد بود .
4- با پوست پوشاندن
با استفاده از این ابزار می توان اشکال چند ضلعی ساده با کیفیت بالا تا جلوه های ویژه پر تراکم را با پوست پوشاند، در حال حاضر برای اصلاح رئوس هر نوع پوششی بدون نیاز به کوچک کردن یا کشیدن، از تجهیزات موجود بهره گرفته می شود .
5- اجسام (ماتریال ها)
می توان با استفاده از نگاشت های جا به جایی اجسام مشبکی با وضوح بالا و کلیه جزئیات را طراحی کرد. همچنین می توان از نگاشت های معمولی برای ساخت مدل با وضوح کم استفاده کرد . بدین ترتیب، می توان انواع بازیها را بدون نیاز به چند ضلعی های پیچیده طراحی کرد .با استفاده از ویراشگر منحصر به فرد اجسام این نرم افزار می توان مدل ها را انواع بافت ها ، اندازه های واقعی و پیچیدگی زیاد به دست آورد .
6- زبان MAXScript
با استفاده از MAXScript می توان در کم ترین زمان اِشکال های برنامه را ردیابی کرد. همچنین می توان ابزارهای عملیاتی را برای کنترل در واسط کاربری (UI ) به کار گرفت . از این زبان برنامه نویسی شی گرا برای بهینه کردن کار در محیط سه بعدی استفاده می شود.
7- پردازش کردن
تمام انتخاب های لازم برای پردازش (رندر) کردن اجسام ( مانند mental ray renderer ) تجهیزات کنترلی و سیستم مدیریت Autodesk Backburner در این نرم افزار موجود است .
8- نور پردازی
از انواع مدل های نوردهی برای استفاده در بازی های رایانه ای و انطباق با انواع رنگ ها ، طرح ها و حرکات استفاده می شود . امکانات زیادی برای بالا بردن کیفیت نوردهی در صحنه و جود دارد .
9- تجسم بخشیدن
به داده ها می توان از برنامه های دیگر شرکت Autodesk تجسم بخشید، به صورت مدلسازی ، پردازش و محیط پویانمایی غنی.
10- بسته بهبود نرم افزار ( SDK )
با استفاده از این بسته می توان ابزارهای مختلفی را در زبان برنامه نویسی دلخواه کاربر به وجود آورد. همچنین شامل یک واسط سطح بالا به نام iGame نیز می شود که برای صادر نمودن ( export کردن ) آسان به کار گرفته می شود .

- بارگذاری و ذخیره پویانمایی با استفاده از انواع اطلاعات بر پایه XML امکان پذیر است، در نتیجه می توان ذخیره، بارگذاری، نگاشت و پویا نمایی را بین شخصیت ها انجام داد . پویانمایی در میان شخصیت های مختلف با اندازه های متفاوت و طراحی های مختلف مقدور است . این امکان نیز وجود دارد که پویانمایی را به بخش های مختلف از یک جسم که مجدداً مورد استفاده قرار می گیرند، منتقل کرد .
- تمامی محدودیت های در آمیزی، تدوین،اصلاح، ف*ی*ل*ت*ر و زمان دهی در متحرک سازی 3d Max از بین رفته است .
- کنترل کننده ها این امکان را فراهم می آورند که به راحتی بتوان محدودیت های موجود در داخل یا خارج لایه را درک کرد،این محدودیت ها عمدتاً برای اعمال کنترل بیشتر و تحرک ساده تر در نظر گرفته شده است .
- با استفاده از گزینه Track-view می توان انتخاب،مشاهده، اصلاح یا کار بر روی منحنی ها را با سهولت بیشتری انجام داد.
6- پویانمایی حیوانات
- از دَوَران (( اولر )) و مکان یابی (( بزیه )) برای ویرایش این نوع متحرک سازی استفاده می شود .
- در شخصیت های با گردن بلند یا غیر متعارف با جزئیات زیاد، می توان از ترکیب ها و کنترل کننده های جدید بهره گرفت .
- امکان اتصال استخوان ها به یکدیگر با سه درجه آزادی فراهم شده است .
- می توان تغییرات در قسمت لگن را که نوعی اتصال توپی به شمار می رود، حذف کرد و کیفیت حرکت این قسمت از اسکلت را بهبود بخشید.
- پشتیبانی از حرکات انگشتان و قوزک پا افزایش داشته است، بدین ترتیب حرکات جزئی مانند خمش انگشتان بهتر شکل می گیرند .
7 – پردازش کردن
- برنامه Mental Ray توانسته پردازش ( رندر ) کردن را در 3d Max بسیار قدرتمند سازد. با استفاده از آن، روشن و تاریک کردن سایه ها، همچنین مدل نوردهی منحصر به فرد که دقت ثابتی را در میان حالت های مختلف فراهم می آورد، به آسانی انجام می پذیرد .
- (( پردازش گروهی )) از ابزارهای است که در زوایای مختلف به کار گرفته می شود و به وسیله آن تنظیمات پردازش و لایه ها در تمامی زوایا به راحتی انجام می پذیرد .
8- مدیریت و همکاری
تسهیم، کنترل و مدیریت تمامی اقدامات در حین کار به وسیله ابزار Asset Tracker در نرم افزار Cleaner XL , Toxik از محصولات Autodesk ارتقاء دارد . 3d Max همچنین امکان مکانی یابی مسیر، شماره فایل ها ، دقت و نام دوربین که در محیط کاری Toxik به کار گرفته شده را فراهم آورده است .
- امکان شناسایی و ذخیره مسیر فایل ها فراهم آمده است، مسیر فایل ها به همراه صحنه آن فایل ذخیره می شود و می توان این صحنه را تسهیم کرد و به راحتی مدیریت آن در میان تمامی اعضاء را انجام داد.


- نوردهی منعطف تر و پویاتر، کار کردن را لذت بخش کرده است. بدین منظور از ابزار فرمت فایلی OPEN EXR استفاده شده است .
9- مو و خز
- ابزار حالت دهی و شانه زدن در طرح های پیچیده در نظر گرفته شده است. همچنین ابزارهای برای تجعد و فر کردن .
- ابزار پویایی مو از موتور دینامیک نرم افزار Shave استفاده می کند و نیروهای دیگر که مستقیما از لایه یا حرکت هر اصلاح کننده دیگری، حرکت خود را تامین می کنند، در 3d Max تعبیه شده اند.
- Mental rey توانسته است تا پردازش کردن سریع و مستقیم را از طریق حافظه و با استفاده از شکل اولیه مو تامین می کند.
- می توان از شکل و هندسه مو در خلق جنگل، انواع گل ها یا هر چشم انداز دیگری بهره گرفت.
10 – لباس
- می توان انواع طرح های لباس از نظر جنس پارچه و مدل لباس که مشابه طرح های واقعی است، بهره گرفت .
- می توان مواد استفاده شده در لباس اعم از ابریشم، پنبه یا پشم را از فایل انواع لباس انتخاب کرد و طرح را مشابه لباس در دنیای واقعی به دست آورد.
- می توان لباس های خوش دوخت را با آن نرم افزار طراحی کرد و صرفا بدین گونه نیست که تنها خلق لباس هاس گشاد توسط آن انجام شود، حتی می توان منافذ و خط تا را در طرح نشان داد .
- می توان مدل لباس را برای شخصیت های دیگر نیز به کار برد و با تعویض نوع پارچه مدل لباس تغییر نمی یابد .پس می توان یک مدل لباس را برای شخصیت های مختلف استفاده کرد.
11 – طراحی جلوه های تصویری
- می توان از انواع مجموعه رنگ ها برای بالا بردن کیفیت نوردهی در صحنه استفاده کرد.
- استفاده از اندازه های واقعی این امکان را فراهم می آورد تا از لحاظ فیزیکی و مقیاس، مکان ها در صحنه بهتر طراحی شوند.
- می توان مشخصات و اطلاعات مربوط به اشیاء، لایه، اجسام، دوربین و نور را به عنوان اطلاعات مربوط به صحنه، ذخیره و د آینده مجددا از آن استفاده کرد.
- می توان اشکال را از نرم افزار Revit (محصول) Autodesk وارد کرد تا اشیاء با کیفیت بالاتری در 3d Max و از طریق فرمت DWG نمایش داده می شوند.
- می توان به فرمت فایلهای نرم افزار Inventor ( محصول) Autodesk مستقیما از ابزارهای import کردن دسترسی پیدا کرد .
- می توان اشیاء خلق شده را با استفاده از ابزارهای export در Autodesk DWF Viewer و Composer نیز مشاهده کرد.
12 – بسته بهبود نرم افزار ( SDK )
- می توان از محیط بهبود استفاده کرد و به کمک آن برای برنامه نویسان محیط کاری بهتر، چشم انداز و با کیفیت تر و موتورهای بی درنگ دقیق تری را فراهم آورد .
- بهبود دهنده iGame دسترسی به لایه DirectX را آسان تر می کند و این امکان را فراهم می آورد که کنترل کاملی بر ان چه در ویوپورت های 3d Max نشان داده می شود، انجام شود .
- ساختار خوب این نرم افزار باعث می شود که به راحتی با اجزای سایر سیستم ها بتواند خود را هماهنگ کند .

امضا كاربر
یادمان باشد اگر سرد شدیم...
از صدای نفس خاطره هاست...
که چنین دلگرمیم...
پنج شنبه ۵ آبا ۱۳۹۰ ۰۹:۳۱ صبح
یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال ها: 1,324
اعتبار: 10
سپاس کرده: 729
سپاس شده: 874 در 439 موضوع

امتياز: 5,017.25

ارسال: #2
RE: مشخصات فنی و ساختار 3d Max 8
نیازمندی های سیستم


1- سخت افزار
- پردازنده اینتل ( از خانواده پنتیوم 3 ) با پردازنده AMD ( پانصد مگا هرتزی )
- حافظه اصلی ( RAM ) 512 مگابایت ( یک گیگا بایت پیشنهاد می شود ) .
- فضای swap به میزان پانصد مگابایت ( دو گیگابایت پیشنهاد می شود ) .
- کارت گرافیک که بتواند 16 * 7681 * 1024 بیت رنگ را با حافظه 64 مگابایتی پشتیبانی کند .
- سخت افزارهای OpenGL و Direct3D با مشخصات ذیل : شکل های گرافیک سه بعدی که بتواند 32 * 1024 * 1280 بیت رنگ را با حافظه 256 مگابایتی پشتیبانی کند .
- سیستم عامل ویندوز که تمامی ادوات اشاره گری را پشتیبانی کند .
- گرداننده دی وی دی
- تجهیزات ذیل دلخواه هستند :
کارت صدا و بلند گو، کابل کشی برای اتصال به شبکه، سخت افزار گرافیک سه بعدی، تجهیزات اتصال به ویدئو ، اهرم بازی ( جوی استیک ) ، تجهیزات MIDI ، ماوس سه دگمه.
2- نرم افزار
- سیستم عامل ویندوز XP ( به همراه سرویس پک 2 ) یا مدل خانگی یا ویندوز 2000 .
- مرورگر اینترنت اکسپلورر نگارش 6 .
نرم افزار های DirectX ( ضروری ) و OpenGL ( اختیاری )


امضا كاربر
یادمان باشد اگر سرد شدیم...
از صدای نفس خاطره هاست...
که چنین دلگرمیم...
پنج شنبه ۵ آبا ۱۳۹۰ ۰۹:۳۷ صبح
یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1397.