به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید

تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان / انجمن خانه و خانواده / تالار خانه داری و آشپزی / آموزش خیاطی و رفع اشکال v / آموزش خیاطی همراه با الگو

نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده‌ی ارسال‌های تازه‌ مشاهده‌ی ارسال‌های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید


آموزش خیاطی همراه با الگو
زمان کنونی: جمعه ۲ آبا ۱۳۹۳, ۱۷:۰۷ عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: aftabi
آخرین ارسال: aftabi
پاسخ: 15
بازدید: 19514



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آموزش خیاطی همراه با الگو

نویسنده پیام
*
ارسال‌ها: 15,593
اعتبار: 249
سپاس کرده: 7,697
سپاس شده: 12,249 در 5,128 موضوع

امتياز: 1,161,007.79

ارسال: #11
RE: آموزش خیاطی همراه با الگو
آموزش خیاطی برای محجب ها
[تصویر:  29108116158213765110624725519422891845106.jpg]
در ادامه آموزش های خیاطی برای شما خبر های بهتری داریم . خانم هایی که محجب هستند و خواهان مدل های متنوع چادر و مقنعه می باشند .در این مقاله قصد داریم طرز برش و دوخت مقنعه بنددار و چادر ملی را به شما ارائه دهیم.
(مقنعه بنددار )

برای برش این مدل مقنعه، نیازی به الگوی کاغذی ندارید و می توانید آن را روی پارچه های کرپ و حریر برش بزنید. یک متر پارچه برای قد معمولی کافی است؛ ولی اگر می خواهید قد مقنعه بلندتر باشد، پارچه با اندازه 150 سانتیمتر و با عرض 150 لازم است.
یک گوشه از پارچه را انتخاب کنید و به اندازه 53 سانتیمتر روی سه گوشه پایین بیایید. ، لبه ای را تعیین و آن را تا کنید و دور تا دور لبه را پس دوزی کنید.
پارچه را از خط وسط تا کنید. دو لبه ترکی پارچه خط مرکزی جلوی آن است که باید بند را در این قسمت بدوزید.

از خط مرکزی جلو به اندازه 17 سانتیمتر داخل پارچه بروید و از بالای سر به اندازه 13 سانتیمتر پایین بیایید و از خط مرکزی پشت حدود 26 سانتیمتر اندازه بزنید.
این اندازه ها ثابت نیستند و برای گردی صورت باید آن را تعیین کرد. بعد از آن، خطی فرضی تا پایین بکشید که خط بند و مرکزی جلو است. بین این دو خط را قیچی کنید . پایین مقنعه را گرد کنید و پسدوزی یا پیچ رول بزنید.
[تصویر:  11518824718824233152208236112221214201169141.jpg]
(طرز دوخت چادر ملی )
برای برش چادر ملی، نیازی به الگو ندارید. در چند مرحله، می توانید این کار را بسادگی انجام دهید:
1. با توجه به قد افراد بین 4 تا 5 متر و 50 سانتیمتر (با عرض 115 تا 140 سانتیمتر) پارچه لازم است.

2. ابتدا برای مشخص کردن اندازه، چادر را روی سر قرار دهید و 2 لبه آن را روی زمین مماس کنید (3 سانتیمتر برای دوخت لبه چادر با صابون علامت بگذارید).
3. پارچه را روی زمین یا میز کار پهن و آن را از محل علامت گذاری شده تا کنید.

4. سر چادر را علامت بگذارید و مانند چادرهای معمولی به صورت کله قندی آن را 4 لا کنید و روی یکدیگر قرار دهید و ببرید. اگر عرض چادر 3 متر باشد، تکه نمی خورد؛ اما با عرض 120، در قسمت پشت تکه می خورد. برای تکه پشت هم از پارچه مانده گوشه بگذارید.
5. برای تعیین محل دست، قد آستین را اندازه بگیرید (که در اندازه های معمولی 60 سانتیمتر است). جای دستها را مشخص کنید. برای تعیین اندازه، فرق سر تا روی دست را اندازه بگیرید و به طرف پایین چادر روی 4 لای پارچه اندازه بزنید و به اندازه 20 تا 22 سانتیمتر به طرف داخل چادر علامت بزنید. خطی تا پایین رسم کنید تا حلقه آستین به دست آید.
6. باید در نظر داشته باشید که برای افرادی با اندازه های 30 و 35 باید 20 سانتیمتر و برای افرادی با اندازه 40 و 47 - که پهلو دارند- باید تا 22 سانتیمتر علامت بگذارید.
7. در این قسمتهایی که علامت می زنید، شکل لوزی درست می شود. آن قسمتها که کوتاهتر است به طرف کارور پشت و جلو؛ و دو سر لوزی که بلندتر است به طرف زیر آستین؛ و طرف دیگر به درز پهلوی چادر می خورد. این لوزی (مرغک) باید به طول 20 و عرض 15 تا 12 باشد.
8. جلوی چادر را می توانید بدوزید یا به شکل سجاف در آورید و دکمه یا زیپ کاپشنی بگذارید و یا منگنه سویچی بدوزید.[color=green]
برای مشاهده لینک ، لطفا ثبت نام یا وارد شوید
(چادر لبنانی

)
برای این چادر قد معمولی را به اضافه 20 الی 28 سانتی متر کرده و آن را در سر شخص مورد نظر نموده و قسمت پایین طرف ترکی را با دست گرفته از دو طرف در سمت چشمها به ترکی لبه چادر سوزن می زنیم و سپس آن را دوخته و به اندازه 20-18 سانت برای جای دست(س) آن را نمی دوزیم.
برای بزرگنمایی عکس روی آن کلیک کنید.

امضا كاربر
آنکه دنبال حیات ابدی می گردید

کاش یک تا دو قدم

به سوی ظلمت چشم تو قدم بر می داشت

و به یک جرعه ی آن

ابدی می گردید.
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ۱۸:۵۲ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال‌ها: 15,593
اعتبار: 249
سپاس کرده: 7,697
سپاس شده: 12,249 در 5,128 موضوع

امتياز: 1,161,007.79

ارسال: #12
RE: آموزش خیاطی همراه با الگو
سه مدل دامن با یك الگو
مدل‌هایی كه می‌بینید سه مدل دامن است كه از یك الگو ساخته می‌شود.


پیش از این برای مشاهده لینک ، لطفا ثبت نام یا وارد شویدرا آموزش دادیم و آموختید كه چگونه با بستن ساسون‌های آن و اضافه كردن اوزمان به خطی كه در امتداد ساسون‌ها می‌كشید و آن را روی الگو می‌برید برای مشاهده لینک ، لطفا ثبت نام یا وارد شویددرست كنید.
این كار را با اضافه كردن به پهلو‌های دامن و بستن ساسون و افزایش ساسون پهلو نیز می‌توان انجام داد. حالا با در نظر گرفتن همان الگو می‌توانید دامن برش دار كوتاه پیلی دار لنگی یا ساده لنگی داشته باشید.
برای مشاهده لینک ، لطفا ثبت نام یا وارد شوید
در مدلی كه ملاحظه می‌كنید یك برش عرضی كمی كمتر از ارتفاع هانش كوچك (یعنی حدود 8 تا 10 سانتیمتر از حد فاصل كمر تا خط باسن كوچك) می‌زنیم.
البته پیش از آن باید از الگوی جلوی دامن دو عدد آماده كنید و اندازه آن را به اندازه سه چهارم تمام جلو طوری طراحی كنید كه برای مدلA از پهلوی دامن به سمت لبه دامن لنگی كه به محل قرارگرفتن ساسون دوم جلوی دامن ختم می‌شود حالت هلالی ملایم داشته باشد.
قطعه بالای دامن باید كاملا سجاف شود و میزان اوزمان پای دامن را به دلخواه انتخاب كنید.


در مدلB همین الگویی را كه در مدل قبلی از قطعه بالای دامن جدا كردید و تا سه چهارم میان خط كمر ادامه دادید برای سه پیلی اضافه می‌كنید و سپس آن را برش می‌زنید. در این مدل پای دامن گرد نمی‌شود و دامن همچنان به شیوه لنگی بسته می‌شود.
روی دو سمت دامن دكمه و جادكمه است و در واقع دامن با 4 دكمه در محل ساسون‌هایی كه بسته شده محكم می‌شود.

در مدلC شما از همین الگو استفاده می‌كنید بدون این‌كه برای پیلی‌های دامن روی الگو تغییری صورت دهید. شما با استفاده از همین الگو می‌توانید مدل‌های متنوع و زیبایی بیافرینید.

امضا كاربر
آنکه دنبال حیات ابدی می گردید

کاش یک تا دو قدم

به سوی ظلمت چشم تو قدم بر می داشت

و به یک جرعه ی آن

ابدی می گردید.
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ۱۸:۵۲ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال‌ها: 15,593
اعتبار: 249
سپاس کرده: 7,697
سپاس شده: 12,249 در 5,128 موضوع

امتياز: 1,161,007.79

ارسال: #13
RE: آموزش خیاطی همراه با الگو
بلوز جلو چین دار :

ابتدا یك الگوی اولیه بالاتنه آماده می كنیم با این تفاوت كه قد قسمت جلو را 20 سانت اضافه تر میگیریم كه این 20 سانت برای چین روی لباس گرفته شده است. اندازه های یقه جلو را 6.5 * 17 و پشت را 6.5 * 2 می گیریم . بلندی یقه جلو به دلخواه می باشد و شما میتوانید یقه را از 17 سانت بلندتر هم بگیرید
بعد از اینكه الگو آماده شد روی دولای پارچه قرار میدهیم و برش میزنیم و قسمت جلو را از سمت پایین به طرف بالا چین یا پیلی های 2.5 سانتی میدهیم و قسمتهای پهلو را هم چین یا پیلی به همان اندازه وسط جلو میدهیم كه به اندازه قد اولیه لباس شود . بعد كه قد جلو به اندازه پشت شد قسمت جلو را به پشت وصل میكنیم . و سرشانه و پهلو ها را میدوزیم .
ادامه بلوز جلو چین دار

برش یقه : ابتدا دور تا دور یقه پشت و جلو را اندازه میزنیم حدود 48 سانت می شود بعد جواب بدست امده را تقسیم بر 2 میكنیم (24) بعد یك مستطیل به عرض نصف دور كل یقه جلو و پشت ( 24) و طول 10 سانت رسم میكنیم بعد مطابق شكل از یك طرف 12 سانت داخل و 2 سانت پایین میرویم و به هم وصل میكنیم و از انتهای آن به گوشه قسمت پایین وصل میكنیم .
بعد الگو را روی پارچه 4 لا قرار می دهیم و دور تا دور آن را به اضافه 1 سانت جا دوخت برش میزنیم .2 تا از اینها را لایی میدهیم و 2 تا را بدون لایی نگه میداریم . البته شما می توانید ابتدا پارچه را لایی داده و از این الگو 2 تا برش بزنید و بعد 2 تا دیگر را روی پارچه بدون لایی برش بزنید .
بعد یك قسمت لایی دار را به یك قسمت بدون لایی بهم میدوزیم و بعد از این كار قسمت پشت یقه ها را بهم وصل میكنیم . یقه اماده است و وسط پشت یقه را كه بهم دوختیم به وسط پشت لباس وصل میكنیم و از انجا به سمت یقه جلو باید شروع به دوختن كنیم . باید برای یقه سجاف ( كه برای یقه هفت معمولی اماده میكنیم ) هم تهیه كنیم كه ما میتوانیم از یك نوار 4 سانتی برای این كار استفاده كنیم . به این شكل كه یقه جدای ما بین لباس و نوار گفته شده قرار میگیرد و بعد از دوخت ، نوار را باید به سمت زیر لباس برگردانیم وبه زیر لباس پس دوزی كنیم .

امضا كاربر
آنکه دنبال حیات ابدی می گردید

کاش یک تا دو قدم

به سوی ظلمت چشم تو قدم بر می داشت

و به یک جرعه ی آن

ابدی می گردید.
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ۱۸:۵۳ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال‌ها: 15,593
اعتبار: 249
سپاس کرده: 7,697
سپاس شده: 12,249 در 5,128 موضوع

امتياز: 1,161,007.79

ارسال: #14
RE: آموزش خیاطی همراه با الگو

بلوز استین سر خود با یقه گرد
[تصویر:  7423960331162111012081399678224219185211202.jpg]
پارچه را به اندازه بزرگ ترین قسمت بدن «دور باسن یا دور سینه» دولا می کنیم.

اگر دور باسن را کامل اندازه گرفته ایم تقسیم بر 4 می کنیم. و یا اگر دور سینه را نصف اندازه گرفته ایم تقسیم بر 2 می کنیم.
اگر دور باسن بیشتر باشد، برای جلو به اندازه 1/4 دور باسن به اضافه 3 سانت پارچه را دولا می کنیم.
اگر دور سینه بیشتر از دور باسن باشد برای جلو پارچه به اندازه 1/2 دور سینه به اضافه 3 سانت دولا می کنیم.
از دولای بسته 9 سانت داخل و 9 سانت پایین رفته و خط دور گردن جلو را رسم می کنیم.
از دولای بسته1/2 دور سینه به اضافه 3 سانت به سمت چپ می رویم و از این نقطه 5 سانت پایین رفته خط سرشانه را رسم می کنیم.
از خط سرشانه از سمت دور گردن قد بلوز به اضافه 5 سانت پایین می رویم. خط پایین بلوز بدست می آید.
در پایین لباس از دولای بسته، 4/1 دور باسن را به اضافه 3 سانت کرده به سمت چپ می رویم سپس خط پهلو را رسم می کنیم.
در روی خط پهلو از سمت چپ از سرشانه بعد از 5 سانت شیب سرشانه 20 تا 25سانت پایین می رویم محل حلقه آستین را علامت می گذاریم.
سپس روی خط های علامت زده شده قیچی می کنیم که جلوی لباس بدست می آید.
پشت لباس: پشت لباس را مثل جلو انجام می دهیم با این تفاوت که 4/1 دور باسن به اضافه 3و 2/1 دور سینه را به اضافه 4 سانت می کنیم.

برای دور گردن پشت 10 سانت داخل رفته 5 سانت پایین می رویم خط دور گردن پشت را رسم می کنیم. پشت گردن لباس را یک سانت اضافه تر از جلو می کنیم تا جلو لباس گشاد نباشد و خوب روی سینه به خوابد.
تمام اندازه ها را از قسمت جلو روبرو می کنیم و یا اندازه های جلو را روی پارچه خط کشی کرده خط های علامت زده شده را برش می زنیم.

روش دوم برش پشت لباس: جلوی لباس را برش می زنیم و بعد همان جلوی بریده شده را روی دولای بسته پارچه قرار می دهیم، قسمت یقه را فقط از وسط پشت یک سانت گشادتر از جلو رسم می کنیم به طوری که این یک سانت با 9 سانت قبلی جمعاً 10 سانت می شود.

برای مشاهده لینک ، لطفا ثبت نام یا وارد شوید
روش دوخت

الف) بعد از برش سجاف و لباس به دور گردن قسمت جلو لباس به پهنای 3 سانت به دور گردن جلو لائی می دهم.
‌ب) بعد سجاف را روی لباس می دوزیم. سپس دوخت سجاف را از داخل به سمت سجاف اطو می کنیم.
‌ج) بعد یک چرخ ساده دور گردن لباس از سمت سجاف می رویم.
‌د) بعد وسط پشت لباس را به بلندی10 سانت قیچی می کنیم.
‌ه) بعد یک عدد بندینک درست می کنیم به بلندی 4 سانت و به عرض 2سانت این بندینک را از اریب پارچه برش می زنیم.

‌و) بعد اول از هر طرف به اندازه نیم سانت تا می زنیم و بعد دوباره خود بندینک را یک تای دیگر هم می کنیم در پایان کار پهنای بندینک یک نیم سانت می شود.
‌ز) بند را به سمت چپ پشت لباس قرار می دهیم سپس سجاف را به دور گردن و چاک وسط پشت می دوزیم از هر طرف به اندازه نیم سانت سجاف را به دور گردن می دوزیم؟
‌ح) بعد از دوخت سجاف چاک سجاف را قیچی می کنیم. بعد این را هم قسمت جلو چرخ کاری می کنیم.

‌ط) بعد سرشانه لباس را روی هم قرار می دهیم سجاف پشت را تا می زنیم روی سجاف جلو خط سرشانه ها را می دوزیم این نیم سانتی از هر طرف یقه باز گذاریم این نیم سانت به عنوان چاک استفاده می شود.
‌ی) بعد از خط سرشانه 20 تا 25 سانت برای بلندی حلقه آستین پایین می رویم بعد به پهنای ? سانت خط پهلو را دوخت می کنیم.

گشادی بالای لباس28=3+25=2÷50 دور سینه
گشادی پایین لباس 28=3+25 = 2÷50 دور باسن
بلندی پشت و جلو لباس 65=5+60 قد بلوز
پارچه لازم عرض 90=20/1 متر 120=50/1 متر 140=1 متر

امضا كاربر
آنکه دنبال حیات ابدی می گردید

کاش یک تا دو قدم

به سوی ظلمت چشم تو قدم بر می داشت

و به یک جرعه ی آن

ابدی می گردید.
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ۱۸:۵۳ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
*
ارسال‌ها: 15,593
اعتبار: 249
سپاس کرده: 7,697
سپاس شده: 12,249 در 5,128 موضوع

امتياز: 1,161,007.79

ارسال: #15
RE: آموزش خیاطی همراه با الگو
آشنایی با الگوی بالاتنه ( بلوز مدل دار و تاپ و کت و جلیقه )[تصویر:  159128772263132015024916150196186186225182.jpg]
از این شماره، قصد داریم الگوی بالاتنه را آموزش دهیم. قبل از آموزش طریقه ی اندازه گیری و رسم الگو ذکر چند نکته بسیار مهم است.
1. الگوی بالاتنه با متدهای مختلفی رسم می شود که این متدها در اندازه گیری و فرمول ها و قواعد با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند.
2. هر چه اندازه گیری و فرمول های متدی دقیق تر و فنی تر باشد، نتیجه ی کار بهتر و بی ایرادتر خواهد بود.

3. متدهای مختلف خیاطی که در سراسر دنیا آموزش داده می شوند، بسیار متنوع هستند. اما، متدهایی که در ایران رایج هستند عبارت اند از: متد فرانسوی، متد متریک، متد گرلاوین، متد ایتالیایی و متد عالی مولر.
4. هیچ متدی بی عیب نیست؛ اما معمولاً متدهایی که دارای ریزه کاری های فراوان هستند بهتر نتیجه می دهند. نکته ی مهم این است که معمولاً آموزش متدهای پیچیده نظیر متد گرلاوین و متد عالی مولر از طریق غیر مستقیم (مکاتبه ای و یا آموزش در مجلات و تلویزیون) بازتاب مناسبی ندارد و بهتر است این گونه متدها به شیوه ی مستقیم معلم شاگردی آموزش داده شود.
5. با توجه به نکات فوق تصمیم به آموزش متدی گرفتیم که علاوه بر سادگی و قابلیت کاربردی، قابل یادگیری برای تمام افراد با سطح دانش معمولی باشد.
هر چه اندازه گیری و فرمول های متدی دقیق تر و فنی تر باشد، نتیجه ی کار بهتر و بی ایرادتر خواهد بود.

1. دور سینه: متر را در قسمت دور سینه قرار داده و با سه انگشت خوابیده زیر متر دور سینه را اندازه می زنیم.

2.
دور کمر
: متر را در قسمت گود دور کمر قرار داده با سه انگشت خوابیده زیر متر دور کمر شخص را اندازه می زنیم.
3. [b]دور باسن
: متر را در قسمت برجسته ی باسن در پشت قرار داده با سه انگشت خوابیده زیر متر دور باسن شخص را اندازه می زنیم.
4.
بلندی بالا تنه جلو:
متر را در قسمت جلو روی گردی گردن قرار داده تا خط کمر اندازه می زنیم.
5. بلندی بالاتنه پشت: متر را در قسمت پشت روی اولین مهره ی گردن قرار داده تا خط کمر اندازه می زنیم.
6.
سرشانه
: متر را در کنار گردن قرار داده تا افتادگی سرشانه اندازه می زنیم.
7. دور گردن: متر را در قسمت دور گردن قرار داده با یک انگشت زیر متر، دور گردن را اندازه می زنیم.
8.
بلندی خط حلقه
: متر را در قسمت پشت روی اولین مهره ی گردن قرار داده تا خط سینه اندازه می زنیم.
9. بلندی باسن: متر را در قسمت پشت سر روی خط کمر قرار داده تا برجستگی باسن اندازه می زنیم. این اندازه معمولاً بین 19 تا 21 سانت است.
برای مشاهده لینک ، لطفا ثبت نام یا وارد شوید
طریقه ی رسم الگوی پشت

- ابتدا خطی عمودی در سمت چپ کشیده سر آن را نقطه ی 1 می گذاریم.
- از نقطه ی 1 به اندازه ی بلندی خط حلقه پائین می آییم تا نقطه ی 2 به دست آید.
- از نقطه ی 1 به اندازه ی بلندی بالا تنه پشت پایین می آییم تا نقطه ی 3 به دست آید.
- از نقطه ی 3 به اندازه ی بلندی باسن پایین می آییم تا نقطه ی 4 به دست آید.
- نقاط 1، 2، 3 و 4 را به راست عمود می کنیم.
- از نقطه ی 1 به اندازه ی 6/1 دور گردن + 1 سانت به راست می رویم تا نقطه ی 5 به دست آید.
- از نقطه ی 5 به اندازه ی 2 سانت بالا می رویم تا نقطه ی 6 به دست آید.
- از نقطه ی 1 به اندازه ی 8/1 دور سینه + 6 سانت به راست می رویم تا نقطه ی 7 به دست آید.
- از نقطه ی 7 به اندازه ی 2 سانت بالا می رویم تا نقطه ی 8 به دست آید. نقطه ی 6 را به 8 وصل می کنیم.
- از نقطه ی 2 به اندازه ی 4/1 دور سینه منهای 2 سانت به سمت راست می رویم تا نقطه ی 9 به دست آید.
- از نقطه ی 9 به اندازه ی 5/1 سانت بالا می رویم تا نقطه ی 10 به دست آید. نقاط 8 و 10 را مطابق شکل به هم وصل می کنیم.

- از نقطه ی 3 به اندازه ی 2 سانت به راست می رویم تا نقطه ی 11 به دست آید. نقطه ی 11 را با خط راست از بالا به نقطه ی 1 و از پایین به نقطه ی 4 وصل می کنیم.
- از نقطه ی 4 به اندازه ی 4/1 دور باسن منهای 2 سانت به راست می رویم تا نقطه ی 12 به دست آید.

- از نقطه ی 11 به اندازه ی 4/1 دور کمر به سمت راست می رویم تا نقطه ی 13 به دست آید. نقطه ی 13 را با خط راست به نقطه ی 10 و هلالی به نقطه ی 12 وصل می کنیم.
[color=purple]

برای مشاهده لینک ، لطفا ثبت نام یا وارد شوید
طریقه ی رسم الگوی جلو
- خطوط افقی الگو را امتداد می دهیم تا نقطه ی 14 حداقل 40 سانت با نقطه ی 12 فاصله داشته باشد.
- از نقطه ی 14 به اندازه ی 4/1 دور باسن + 2 سانت به سمت چپ می رویم تا نقطه ی 15 به دست آید.
- از نقطه ی 16 به اندازه ی 4/1 دور کمر + 5 سانت به سمت چپ می رویم تا نقطه ی 17 به دست آید.
- از نقطه ی 18 به اندازه ی 4/1 دور سینه + 2 سانت به سمت چپ می رویم تا نقطه ی 19 به دست آید.
- از نقطه ی 19 به اندازه ی 5/1 سانت بالا می رویم تا نقطه ی 20 به دست آید.
- نقطه ی 17 را با خط راست به نقطه ی 20 و هلالی به 15 وصل می کنیم.
- از نقطه ی 16 به اندازه ی بلندی بالاتنه جلو به بالا می رویم تا نقطه ی 21 به دست آید.
- از نقطه ی 21 به اندازه ی 6/1 دور گردن + 2 سانت بالا می رویم تا نقطه ی 22 به دست آید.
- از نقطه ی 22 به اندازه ی 6/1 دور گردن + 2 سانت بالا می رویم تا نقطه ی 23 به دست آید.
- فاصله ی 22 تا 23 را نصل می کنیم تا نقطه ی 24 به دست آید.
- نقطه ی 24 را به سمت چپ عمود می کنیم.

- اندازه ی خط 6 به 8 الگوی پشت را به دست آورده هر چقدر بود + 5 سانت کرده مقدار حاصل را از نقطه ی 23 طوری اندازه می زنیم که روی امتداد نقطه ی 24 بیفتد و نقطه ی 25 به دست آید. نقطه ی 25 را مطابق شکل به نقطه ی 20 وصل می کنیم.
- فاصله ی 23 تا 25 را نصف می کنیم تا نقطه ی 26 به دست آید.
- از نقطه ی 26 به اندازه ی 5/2 سانت به راست و 5/2 سانت به چپ می رویم تا نقاط 27 و 28 به دست آید.
- از نقطه ی 18 به اندازه ی 10/1 دور سینه+ 1 سانت به چپ می رویم تا نقطه ی 29 به دست آید.
- نقاط 27 و 28 را به نقطه ی 29 وصل می کنیم.
- از نقطه ی 29 خطی عمود به پایین می کشیم تا نقاط 30 و 31 به دست آید.

- از نقطه ی 30 به اندازه ی 2 سانت به راست و 2 سانت به چپ می رویم تا نقاط 32 و 33 به دست آید. این دو نقطه را از بالا به 29 و از پایین به 31 وصل می کنیم.

امضا كاربر
آنکه دنبال حیات ابدی می گردید

کاش یک تا دو قدم

به سوی ظلمت چشم تو قدم بر می داشت

و به یک جرعه ی آن

ابدی می گردید.
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ ۱۸:۵۴ عصر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1393.