به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید

تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان / تالار عمومی / انجمن پزشکی ,آرایشی . بهداشتی / تالار پزشكي و بهداشتي / ارتوپدي v / چه کنیم تا کج‌پشت نشویم؟

نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امیتازات : 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چه کنیم تا کج‌پشت نشویم؟

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 15
اعتبار: 0
سپاس کرده: 2
سپاس شده: 6 در 1 موضوع

امتياز: 186.50

ارسال: #1
droopy-pink-flower چه کنیم تا کج‌پشت نشویم؟

بارها پیش آمده است که در افراد با سن کم، دردهای متعددی وجود دارد و دلیل این موضوع روش بد زندگی است. کج پشتی نیز از این موضوع نشات می گیرد که مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می کند. شاید شما هم از مشکل کج پشتی یا تمایل به قرار گرفتن در یکی از طرف های چپ یا راست بدن، رنج می برید.


در ناهنجاری کج پشتی، عضلات یک سمت بدن کوتاه و منقبض شده و عضلات سمت دیگر بدن شل می شوند و به همین علت ستون مهره ها با تحمل یک انحنا به سوی پهلوی دیگر، تغییر شکل پیدا می کند.

البته ناهنجاری دیگری نیز شبیه همین عارضه در اثر انحنای ستون مهره ها به یک سمت بدن همراه با چرخش طولی مهره ها که ناشی از یک نوع تغییر ساختمانی در استخوان های اندام تنه است، به وجود می آید که باعث رنج می شود.


کج پشتی به دلیل وضعیت های نادرست بدن در طول شبانه روز ایجاد می شود که ممکن است دلایل آن بیماری های عضلانی، اسکلتی یا مادرزادی باشد.

خوب است بدانید که برگشت این ساختار به حالت عادی غیر ممکن است اما می توان با درمان های مختلف فیزیوتراپی، ورزش و جراحی تا حدودی بدن را به حالت عادی باز گرداند.


کج پشتی به دو نوع ساده و مرکب در پزشکی تعریف می شود. در کج پشتی های ساده یک قوس جانبی در ستون فقرات دیده می شود، اما در نوع مرکب آن قوس های دیگری نیز ظاهر می شوند.
نخستین راه درمان، اصلاح عادت های بد در نشستن است. در قدم بعدی آزاد شدن مفصل پشتی در کسانی است که با گرفتگی آن دست و پنجه نرم می کنند


درست نشستن
باید بدانید که شایع ترین علت ابتلا به این ناهنجاری حالت های نامناسب بدن است، بنابراین موقع نشستن پشت میز باید شانه ها در یک راستا قرار بگیرند و هیچ گونه قوسی نداشته باشند.

البته کوتاهی عضله های پا، اختلاف طول دو پا و گرفتگی مفصل پشتی بین ستون فقرات و لگن نیز می تواند در بروز چنین ناهنجاری تأثیر گذار باشد.

کودکان به گوش

خوب است بدانید کسانی که در سن رشد قرار دارند و بدن آن ها در حال شکل گیری است، مستعد کج پشتی هستند. بنابراین باید در سنین کودکی و نوجوانی، ستون فقرات را به درستی قرار دهند.

کج پشتی را جدی بگیرید

بروز هر گونه ناهنجاری در بدن با عوارض مختلفی همراه است که شایع ترین عارضه این بیماری درد است که بر اساس نوع ضایعه افزایش می یابد.

این دردها بیشتر پس از بیداری فرد در صبح ها ایجاد می شوند و به مرور فرد، احساس خشکی در تنه خود می کند که قبل از خواب و پس از بیداری تکرار می شود.



اختلالی که منجر به تغییر عملکرد ریه می شود

کج پشتی موجب به هم ریختن ساختار طبیعی ستون فقرات می شود، بنابراین عوارضی مانند تنگی نفس به خصوص هنگام افزایش درد را به همراه دارد که موجب کاهش ظرفیت ریه نیز خواهد شد و عضله های بین دنده ای در این نوع ناهنجاری تحت فشار دائمی قرار می گیرد.
البته گاهی این فشار به قسمت های دنده منحرف می شود که درد سمت چپ سینه را به دنبال دارد.

بروز دیسک کمر
کج پشتی موجب منحرف شدن ستون مهره ها نیز می شود. این انحراف طولانی می تواند باعث فتق دیسک ها شود.

بنابراین افراد به مرور دردهایی مانند تیر کشیدن عصب در کمر، لگن و اندام تحتانی را تجربه می کنند که در این وضعیت مسیر درمانی به طور کامل تغییر می کند.

بهم خوردن تعادل راه رفتن

کج پشتی به خصوص اگر به دلیل کوتاهی عضلات پا باشد، تعادل را به هم می زند، طوری که فرد احساس می کند موقع راه رفتن و دویدن نمی تواند هر دو پا را با یک قدرت روی زمین بگذارد. بنابراین نمی تواند به خوبی راه برود و ممکن است زمین بخورد.

عادات بد خود را اصلاح کنید

نخستین راه درمان، اصلاح عادت های بد در نشستن است. در قدم بعدی آزاد شدن مفصل پشتی در کسانی است که با گرفتگی آن دست و پنجه نرم می کنند.

ورزش های مخصوص کج پشتی

ورزش ها از سوی فیزیوتراپ به گونه ای تجویز می شوند که انحراف ستون فقرات فرد اصلاح شود. بنابراین بارفیکس به مدت 15 تا 30 ثانیه با تکرار حرکت سه تا پنج بار به صورت روزانه توصیه می شود.
در کسانی که به مدت طولانی رانندگی می کنند توصیه می شود تا دست راست خود را در بالاترین قسمت فرمان اتومبیل قرار دهند و تکیه دهند.


البته باید توجه داشته باشید کسانی که در وضعیت درد حاد قرار دارند، هنگام ورزش با درد غیرقابل تحمل مواجه می شوند، بنابراین با نظر پزشک متخصص ارتوپد این ورزش ها را انجام دهند. البته وسایل کمکی نیز وجود دارد که در صورت صلاحدید پزشک می توان با آنها ورزش ها را انجام داد.

امضا كاربر
{ آیـــنــده ای } بســـازمـ کــه

{ گذشتــه امـ } جلـــویــش زانـــو بــزنــد ...!
دو شنبه ۲۳ دي ۱۳۹۲ ۱۸:۵۰ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1397.