به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید

تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان / تالار عمومی / تالار گفتگو عمومی / تالار اخبار و تازه ها / اخبار اقتصادي v / موانع صادرات لبنیات و دو پیشنهاد

نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

موانع صادرات لبنیات و دو پیشنهاد

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 2,194
اعتبار: 72
سپاس کرده: 6,187
سپاس شده: 3,031 در 1,426 موضوع

امتياز: 38,147.15

ارسال: #1
Icon13 موانع صادرات لبنیات و دو پیشنهاد
لبنیات از واردات قبلی تا صدور ۴۴۷ میلیون دلاری
مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران به موانع صادرات لبنیات اشاره کرد و دو پیشنهاد برای روان‌سازی صادرات مطرح کرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی علی‌پور امروز در نشست خبری با بیان اینکه حماسه اقتصادی با انجام صادرات میسر است، گفت: صنایع شیر ایران، خیز بلندی را برای صادرات لبنیات به کشورهای دیگر آغاز کرده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران افزود: دولت یازدهم با رفع ممنوعیت‌های وارداتی برای صادرات لبنیات کمک کرده است به طوریکه آمار صادرات لبنیات طی چند ماه گذشته دو برابر شده است.
وی با اشاره به آمار صادرات لبنیات گفت: صادرات در 9 ماه امسال به ارزش 447 میلیون و 376 هزار دلار انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال به مرز 635 میلیون دلار برسد.
علی پور گفت: در حالی که در سال‌ 1357 یک میلیون تن پنیر، 547 هزار تن کره و 350 هزار تن شیر خشک و 10 هزار تن خامه به ارزش 4.5 میلیارد دلار وارد کشور می‌شد، اکنون به جز کره در بقیه موارد صادرات وجود دارد.
وی همچنین در خصوص راهبرد استراتژیک صنایع شیر ایران گفت: به دنبال کیفی سازی محصولات و عرضه با قیمت مناسب به کشورهای هدف هستند.

*صادرات لبنیات به 18 کشور

وی گفت: اکنون صادرات لبنیات صنایع شیر ایران به 18 کشور جهان، عراق، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، آذربایجان، امارات متحده عربی، کویت، عربستان، مالزی، تایلند، انگلستان، کانادا، اتریش، لبنان، سوریه، قطر و گرجستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارزش صادرات محصولات لبنی و تاثیر آن در ارزآوری گفت: در حالیکه کل ارزش صادرات بخش کشاورزی 4.2 میلیارد دلار است، ارزش صادرات صنایع غذایی 1.5 میلیارد دلار و ارزش صادرات فرآوردهای لبنی نسبت به کل صادرات کشاورزی 636 هزار دلار است.
علی‌پور همچنین در مورد سهم صادرات گروه کالایی، فرآورده‌های لبنی را 35.7 درصد، روغن‌های نباتی 3.5 درصد، آب معدنی و آشامیدنی 1.7 درصد، خمیرهای غذایی و ماکارونی 3.2 درصد، بیسکویت، نان ، شیرینی و انواع شکلات 26.1 درصد از محصولات صنایع غذایی عنوان کرد.
*رقم 42.6 درصدی صادرات لبنیات به صنایع غذایی
وی تاکید کرد : طی ماه‌های گذشته به دلیل رفع موانع صادراتی نسبت صادرات 35.7 درصدی فرآورده‌های لبنی نسبت به صنایع غذایی به 42.6 درصد افزایش داشته است.
*موانع صادراتی لبنیات و دو پیشنهاد
مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران درخصوص مشکلات و راه‌حل های صادرات لبنیات گفت: قیمت‌های غیرواقعی اظهارنامه‌ای محصولات لبنی در گمرک مشکل‌ساز است، پیشنهاد می‌شود این قیمت‌ها به روز شود زیرا در حال حاضر این نرخ‌ها 10 تا 30 درصد بالاتر از نرخ واقعی است.
علی‌پور گفت: مشکل بعدی قوانین دست و پاگیر بازرسی کالاهای صادراتی ایران به برخی از کشورها است که پیشنهاد می‌شود حذف قوانین بازرسی کالاهای وارده از ایران که محدودیت‌های شدیدی بویژه محصولات لبنی از تمام مرزها ایجاد کرده است، پیگیری شود.
وی ادامه داد: تلاش‌هایی برای پذیرش استاندارد ایران انجام شده که نیاز به پیگیری از طریق مقامات عالی کشور است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران مشکل بعدی را عدم حمایت از برندهای مطرح صادراتی عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید برندهای کیفی بیشتر شود و از فراوانی برندها جلوگیری شود زیرا در این حالت به جای رقابت با محصولات خارجی باید با برندهای داخل رقابت کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: سفارتخانه‌های ایران در کشورها هم باید حمایت بیشتری از صادرکننده‌ه بکنند و راه حل این است که اقدامات عملی در حمایت از صادرکنندگان و دسترسی آسان به آنان در مواقع مورد نیاز از طریق آنها ایجاد شود.
علی‌پور به ایفای نقش موثر صندوق ضمانت صادرات تاکید کرد و گفت: همکاری موثر صندوق ضمانت صادرات ایران به صادرکنندگان در ارائه تسهیلات و حضور آنها در بازارهای هدف موثر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران در پایان پیشنهاد کرد که کنسرسیوم صادرات لبنیات ایران تشکیل شود و از تعدد برندهای داخل پرهیز شود و به نحوی هدایت شود تا تولیدکنندگان داخل با محصولات خارجی رقابت کنند.
*یارانه به صادرات بدهند
وی همچنین گفت: پیشنهاد می شود یارانه صادراتی به فرآورده‌های شیری اختصاص یابد تا آنها بتوانند با محصولات خارجی قدرت رقابت داشته باشند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس که با توجه به قیمت تمام شده بالای شیرخام در کشور آیا توان رقابت با تولیدات خارجی را خواهید داشت، گفت: اگرچه قیمت تمام شده تولید داخل بالاست اما به لطف ارزش بالای نرخ ارز در برابر ریال، صادرات ارز آور و رقابت پذیر شده است.
علی‌پور در پاسخ به سئوال دیگر فارس مبنی بر اینکه به گفته کارخانه‌های لبنی شیر تحویلی به کارخانه‌ها حدود 5.5 تا 6 میلیون تن است و براساس چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه، سرانه مصرف باید به 165 کیلو یعنی تولید 13 میلیون تن شیر برسد. این تناقض را چگونه توجیه می‌کنید گفت: در برنامه پنجم توسعه برنامه برای افزایش تولید هم وجوددارد و اگر افزایش تولید باشد، صادرات و نیز افزایش سرانه مصرف هردو امکان‌پذیر خواهد شد.
وی ادامه داد: اکنون 50 درصد ظرفیت کارخانه‌های لبنی و بیش از 40 درصد ظرفیت دامداری‌های کشور بدون استفاده است و اگر اینها فعال شود مشکلی نخواهد بود.
در پایان این مراسم از رسانه‌های برتر پوشش اخبار صنایع شیر تجلیل شد و خبرگزاری فارس بین 70 رسانه‌ای که بررسی انجام شده بود مقام نخست را کسب کرد.
farsnews.com

امضا كاربر

مرا دوست بدار اندکی ، ولی طولانی...

لطفا در استفاده از دکمه سپاس خساست به خرج ندهید!!!

CaiCaiCaiCaiCaiCaiCai
دو شنبه ۷ بهم ۱۳۹۲ ۱۵:۴۴ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1397.