به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید
نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شرایط یک اتاق خواب خوب

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 1,605
اعتبار: 76
سپاس کرده: 3,337
سپاس شده: 4,009 در 1,986 موضوع

امتياز: 8,123.00

ارسال: #1
شرایط یک اتاق خواب خوب
شرایط اتاق خواب:

الف) در اتاقی که تمام روز در آن به سر برده و مشغول کار می‌شوید، نباید شب استراحت کرد، همیشه پنجره‌های اتاق خواب را باز گذارید تا هوای آن مرتباً تهویه گردد. در شهرهای بزرگ از نظر بهداشتی و سلامتی بدن سکونت و استراحت در اتاق‌های هم سطح زمین خوب نیست.

ب) اتاق خواب در موقع استراحت باید تاریک و آرام بوده دور از عوامل ایجاد کننده ناراحتی‌های روحی و جسمی باشد.

ج) چند ساعتی از ۲۴ ساعت شبانه روز عمر ما در اتاق خواب سپری می‌شود، لذا از لحاظ بهداشت باید اتاق خواب را از بهترین اتاق‌های خانه انتخاب کرد، به عبارت دیگر اتاق خواب باید آفتاب‌گیر بوده دارای هوای کافی باشد. همیشه سعی کنید هوای اتاق سالم بوده خیلی گرم نباشد، روزها درب و پنجره‌های آن را باز گذاشته گل و نباتات معطر یا گلدان‌هایی که دارای بویی تند دارند در آن قرار ندهید.

د) درجه حرارت اتاق خواب نباید بیش از ۱۹ درجه باشد. موقع خوابیدن بهتر آن‌که پنجره‌های اتاق را باز گذاشت در هوای سرد زمستان نیز باید اتاق خواب به وسیله دریچه‌ای با بیرون و هوای آزاد ارتباط داشته باشد تا هوای ان لطیف، تمیز بوده قابل تنفس گردد.

کسانی که می‌خواهند قوای مغناطیس بدن خود را نیرومند سازند باید به صبح‌خیزی عادت نمایند، قبل از بر آمدن آفتاب از رختخواب خارج شده اتاق خواب را ترک گویند. شب در موقع معینی خوابیدن، صبح زو د از خواب بیدار شدن و رختخواب را ترک کردن، بهترین وسیله رفع خستگی و آمادگی به کار و شروع فعالیت روزانه بوده و تکرار این برنامه‌ی منظم و صحیح اگر توأم با دقت باشد ایجاد عادت خواهد نمود.

موضوع دیگری که قابل بحث است این‌که ایجاد خواب به وسیله دواهای مسکن خالی از ضرر نیست، تأکید می‌شود موقع مبتلا شدن به بیماری بی خوابی هیچ‌وقت به فکر خوردن و یا آشامیدن دارو و مشروبات خواب‌آور نیفتید، که این خود در آتیه سبب ناراحتی‌ها و بی‌خوابی‌های شبانه خواهد بود. درست است (سایت هیپنوتیسم دات آی آر) که بی خوابی ایجاد عصبانیت می‌نماید، برای معالجه آن می‌توان شام راکمی زودتر میل کرده، دو ساعت بعد از ان ورزش سبکی انجام داده در عضلات خستگی مختصری ایجاد نمود. حمام گرم ۳۶ الی ۳۹ د رجه به مدت ۱۵ دقیقه قبل از شام یا بعد از ورزش خیلی مفید می‌باشد، هم‌چنین می‌توانید با مطالعه کتاب و روزنامه ایجاد خستگی کرده سپس به رختخواب بروید. با مراعات دستورات ما خواهید توانست با بی‌خوابی و عصبانیت حاصله از آن مبارزه کرده به خواب راحتی فرو روید. تکرار حمام گرم چندان خوب نبوده نباید از آن به طور مرتب استفاده کرد.

تعیین مقدار و مدت خواب مربوط به خود شخص بوده می‌تواند هر کس به مرور زمان معلوم نماید هر شب چند ساعت باید بیاساید. هم‌چنین نباید نظام خواب را بر هم زد، همه می‌توانند با توجه به وقت بیداری و صبح‌خیزی که از بهترین عادات است، برنامه‌ی مرتبی را برای خود تنظیم کرده و آن را به بهترین نحوی انجام دهند. در وقت معینی غذا را میل کرده، در موقع معینی به رختخواب رفته و استراحت کنند، به هنگام صبح نیز در ساعت معینی از خواب بیدار گردیده به فعالیت و کار روزانه شروع نمایند. داشتن برنامه‌ی مرتب برای فعالیت روزانه و استراحت و خواب شبانه برای آنانی که می‌خواهند قوای فکری و معنوی خود را نیرومند سازند کاملاً لازم می‌باشد.

بالاخره بهترین وسیله رفع خستگی و تمدد اعصاب بعد از کار روزانه، استراحت و خواب می‌باشد. البته با مراعات شرایطی که در بالا ذکر گردید، در نتیجه تمام سلول‌ها و اعضاء بدن به حال طبیعی برگشته برای آتیه و صبح زندگی و فعالیت و کار، آماده شده و نیروی لازم را ذخیره خواهد کرد.

عواملی که ایجاد بی‌خوابی می‌نمایند می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

۱-عوامل خارجی : مانند ناراحتی محل خواب و نامطلوب بودن حرارت اتاق و سر و صداهای زیاد.

۲-عوامل داخلی: مانند پر بودن معده و ناراحتی‌های قلبی وغیره.

۳-عوامل روانی: مانند ناراحتی‌های فکری عصبانیت، انتظار و از این قبیل . در حقیقت تمام این عوامل خارجی بوده و می‌توان با توجه به مبحث فوق کلیه آنها را برطرف کرده، وسایل استراحت و خواب را در هر کجا باشیم، فراهم نموده و از این نعمت بزرگ استفاده نماییم.

برای تکمیل این مبحث، ناگریز هستیم نظریه ظاهراً مخالف چند نفر از دانشمندان را که سروصدا و جنجال را برای آرامش اعصاب مفید می‌دانند متذکر شوم از ان جمله دکتر “باتای” فرانسوی پس از تجربیات خود اظهار می‌دارد بهترین وسیله تداوی بیماری‌های عصبی، خستگی روحی، حتی بی‌اشتهایی‌های بدون علت، صدای یک نواخت کارخانه و حرکت ترن و از این قبیل جنجال‌ها می‌باشد. با توجه به فراز چهارم تدریس‌های پروفسور “لویس” (در تاپیک های قبل) می‌توان این عقیده را پذیرفت، منتهی باید دانست که هر بیمار روانی را نمی‌توان با این اصول تداوی و معالجه کرد و باید این موضوع همه جانبه تحت مطالعه قرار گیرد.‌

امضا كاربر
تاریخ تولدت مهم نیست،
تاریخ"تبلورت"مهم است...!
اهل کجا بودنت مهم نیست،
"اهل و بجا"بودنت مهم است...!

منطقه ی زندگیت مهم نیست،
"منطق زندگیت"مهم است،،،

وگذشته ی زندگیت مهم نیست،
"امروزت"مهم است که از چه گذشته ای
و چه چیزی برای فردایت می سازی.

شنبه ۲۶ بهم ۱۳۹۲ ۱۴:۱۸ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1 کاربر به دلیل این ارسال از علی عبادی1991 سپاسگزاری کرده است. zahl2a
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1396.