به انجمن های تخصصی دانلود رایگان خوش آمدید
نام کاربری یا ایمیل:  
پسورد:     
ثبت نام | بازیابی پسورد
ثبت نام راهنما لیست اعضا مشاهده ارسال های جدید مشاهده ارسال های امروز
X اطلاعات تالار نشان میدهد که شما عضو نیستید. لطفا از این لینک در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام کنید



ارسال موضوع  ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امیتازات : 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مزایای آموزش موسیقی(بخش اول)

نویسنده پیام
*
ارسال ها: 66
اعتبار: 2
سپاس کرده: 0
سپاس شده: 5 در 5 موضوع

امتياز: 428.50

ارسال: #1
مزایای آموزش موسیقی(بخش اول)
چه فرزند شما بخواهد در آینده تبدیل به یک خواننده مشهور شود و یا فقط بخواهد برای دل خودش بخواند، در هر صورت با دیدن آموزش آکادمیک موسیقی ضرر نمی‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که یادگیری نت‌های موسیقی، خیلی بیشتر از یادگیری الفبای ساده در پیشرفت بچه‌ها تاثیر دارد.





فراتر از موسیقی


تحقیقات نشان داده است که یادگیری موسیقی، یادگیری موضوعات دیگر را آسان و مهارت‌هایی که کودکان در بخش‌های دیگر استفاده می‌کنند را تقویت می‌کند. مری لوریزن (Mary Luehrisen)، مدیر اجرایی انجمن ملی بازرگانان موسیقی (NAMM)، یک انجمن غیر انتفاعی که مزایای موسیقی سازی را ترویج می‌کند، می گوید: «یک تجربه غنی از موسیقی برای کودکان که شامل آواز خواندن، گوش دادن و رقصیدن است، یک مزیت بسیار جدی برای کودکان در پیشرفت بیشتر در یادگیری رسمی‌تر خواهد بود. واقعا باعث سوددهی بسیار جدی برای کودکان می شود.»


ساخت موسیقی فراتر از صدا یا ساز زدن است؛ کودکی که می‌خواهد موسیقی یاد بگیرد باید مجموعه‌ای از مهارت‌های متعدد را، اغلب به طور همزمان کسب کند.


مثلا به نقل از کنت گیلمارتین (Kenneth Guilmartin)، یکی از موسسین «موسیقی با هم» (برنامه‌ای با هدف توسعه موسیقی برای کودکان از طریق مهد کودک‌هایی که با والدین در کلاس‌های درس تعامل دارند): «افراد از گوش و چشم و عضلات کوچک و بزرگ دیگر نیز استفاده می‌کنند».


گیلمارتین می‌گوید: «یادگیری موسیقی، از تمام یادگیری‌ها پشتیبانی می‌کند. نه این که یادگیری قطعات موتزارت شما را باهوش‌تر می‌کند، بلکه در واقع موسیقی یک فعالیت بسیار سرگرم‌کننده و تحریک‌کننده و یکپارچه است».


یادگیری زبان


لوریزن می‌گوید: «وقتی به بچه‌های دو تا نه ساله نگاه می‌کنید، یکی از پیشرفت‌های یادگیری موسیقی را می توان در توسعه زبان‌اموزی مشاهده کرد که در این مرحله بسیار مهم است». کودکان برای دسترسی به صداها و کلمات آمادگی دارند و آموزش موسیقی به آنها کمک می‌کند تا این توانایی‌های طبیعی را افزایش دهد. او می‌گوید: «بزرگ شدن در یک محیط غنی از موسیقی، اغلب برای توسعه زبان کودکان مفید است». اما لئوریسن در ادامه می افزاید که این ظرفیت‌های ذاتی باید "تقویت شوند، تمرین داده شوند، مورد تقدیر قرار بگیرند» که اینکار می‌تواند در خانه یا در کلاس موسیقی یا یک محیط آموزشی رسمی موسیقی انجام شود.


با توجه به کارگاه آموزشی کودکان (Children’s Music Workshop)، تأثیر آموزش موسیقی بر توسعه زبان‌آموزی را می‌توان در مغز مشاهده کرد. به ادعای این گروه: «مطالعات اخیر به وضوح نشان داده است که آموزش موسیقی، به طور فیزیکی بخشی از سمت چپ مغز را که با پردازش زبان درگیر است توسعه می دهد و در واقع می‌تواند مدارهای مغز را به روش‌های خاصی به هم متصل کند. پیوند دادن آهنگ‌های آشنا با اطلاعات جدید همچنین می‌تواند اطلاعات را در ذهن کودکان تثبیت کند».


این رابطه بین موسیقی و توسعه زبان از نظر اجتماعی نیز برای کودکان بسیار سودمند است. دکتر کایل پروت (Kyle Pruett)، استاد بالینی روانپزشکی کودکان در دانشکده پزشکی ییل و موسیقیدان می‌گوید: «توسعه زبان در طول زمان، موجب تقویت بخش هایی از مغز می‌شود که به فرایند موسیقی کمک می‌کند. مهارت زبانی، ریشه مهارت‌های اجتماعی است. تجربه موسیقی، ظرفیت‌های مهارت زبانی را تقویت می‌کند».


افزایش آی-کیو ( IQ)


ای گلن شلنبرگ (E. Glenn Schellenberg) طی مطالعه‌ای که در دانشگاه تورنتو در می‌سی‌ساگا انجام داد که یافته‌های آن در سال 2004 در نشریه علوم روانشناسی منتشر شد، دریافت که ضریب هوشی بچه‌های شش ساله‌ای که هر هفته درس پیانو و آواز می‌گرفتند کمی افزایش داشت. در آزمایش شلنبرگ، یک گروه ده نفره از بچه‌های شش ساله، کلاس پیانو و آواز داشتند، گروه دوم، کلاس تئاتر (برای اینکه مشخص شود آیا قرار گرفتن در معرض هنر به طور کلی باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود و یا فقط موسیقی این اثر را دارد) و به گروه سوم هیچ آموزشی از هیچ نوعی داده نشد. ضریب هوشی بچه‌ها قبل از وارد شدن به مرحله اول، و سپس قبل از وارد شدن به مرحله دوم سنجیده شد.


به طرز شگفت‌انگیزی، کودکانی که در طول سال تحصیلی آموزش موسیقی دیده بودند، به طور میانگین سه امتیاز بالاتر از سایر گروه‌ها در ضریب هوشی خود داشتند. IQ گروه تئاتر به اندازه گروه موسیقی افزایش نیافت، اما رفتارهای اجتماعی آنها نسبت به گروه موسیقی بیشتر شد.


کار کردن بیشتر مغز


تحقیقات نشان می‌دهد که مغز موسیقیدانان، متفاوت از کسانی که با موسیقی سروکار ندارند کار می‌کند. دکتر اریک راسومسن، رئیس بخش «موسیقی از دوران کودکی» در برنامه آمادگی پیبادی (Peabody) دانشگاه جان هاپکینز، جایی که او یک برنامه آموزشی تخصصی برای کودکان دو ماهه تا نه ساله را آموزش می‌دهد، می‌گوید: «تحقیقات خوبی در زمینه علوم اعصاب انجام شده که نشان می دهد کودکانی که با موسیقی درگیر هستند، فعالیت‌های عصبی بیشتری نسبت به افرادی که آموزش موسیقی نمی‌بینند دارند. وقتی شما موسیقیدان باشید و یک ساز هم بزنید، باید از مغزتان بیشتر استفاده کنید».


درواقع نتایج مطالعه‌ای که به رهبری الن وینر (Ellen Winner)، استاد روانشناسی کالج بوستون و گاتفریید شلو (Gottfried Schlau)، استاد پزشکی اعصاب در مرکز پزشکی دیکانس (Deaconess) و دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد نشان دهنده‌ی تغییراتی را تصاویر مغز کودکانی است که طی مدت 15 ماه از به طور هفتگی آموزش و تمرین موسیقی داشتند. طبق یافته‌های بنیاد دانا (Dana)، سازمان خصوصی بشردوستانه که از تحقیقات مغز پشتیبانی می کند، دانش‌آموزانی که در این مطلعه آموزش موسیقی می‌دیدند، می‌توانستند به خوبی صداها را از هم تمیز دهند، و تصویربرداری مغز آنها نشان می‌داد که شبکه‌هایی در مغز که با این توانایی‌ها مرتبط هستند تغییر کرده‌اند.

امضا كاربر
يك شنبه ۱۴ آبا ۱۳۹۶ ۱۲:۱۲ عصر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر سپاس نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع  ارسال پاسخ 






تالار گفتمان اف دی ال - انجمن تخصصی دانلود رایگان - تالار گفتگوی ایرانیان © 1396.